torsdag 25 september 2014

Elverk rusta

Vi har nu blivit med Elverk från Rusta för 599:-. Tänkte så här att funkar inte skiten så slänger jag den. Leammi: Kan man inte lägga e Ljuddämpare efter ordinarie tror du.


Visa filter Stäng filter. Jämför priser och läs recensioner på Elverktyg.

Välkommen till PriceRunner! Efter vår senaste resa när vi var i Schweiz och batterierna dog inser vi att vi kanske måste komplettera med ett elverk till husbilen. Jag såg det här elverket på Rusta som var VÄLDIGT.


Finns massa olika med olika effekter. Jag undrar om man skulle kunna köra studioblixtar med en sån? Eller är det skitdumt även om det funkar?


Kan ställa den en bit bort då den laddar batteri och man eventuellt kikar på tv (som dödar resten av ljudet) under tiden.

Har man möjlighet att lägga upp en större slant så är ju solcell att föredra om man ska . Sveriges bästa sökmotor för shopping. Hitta enkelt bland miljontals produkter från hundratals webbbutiker samlat på ett ställe. Shoppingsöket för dig som ska handla på nätet.


Jag har börjat fundera lite mer över detta elverk. Pris i kassan hos Rusta (Det är väl Rusta , tyckte jag såg namnet i länken med manualen?) är 5svenska kronor. Rustas del av dessa är minst ett par hundra, maskinen har transporterats från Kina där den har packats efter att ha tillverkats, material till . Har ett likadant elverk (köpt på Rusta ) som uppför sig exakt likadan med startproblemen du beskriver. Med startgas och full choke en begränsad tid så brukar den gå igång, annars surar den ner sig totalt och då får man skruva bort tändstiftet och rycka i startsnöret för att lufta ur motorn. Det var ett billigt (likt de billigaste Rusta säljer) och det har fungerat bra.


Jag trodde att man behövde jordspett, men på de elverk som tex. Rusta säljer (upp till 10kW dieselverk) verkar det inte finnas någon skruvplint för spett, ej heller medföljer spett och ingen varningstext om att man måste jorda finns. Verket i länken är ju på 650watt, Betyder det att jag kan snurra det långsammare och . Elverket är en liten tvåtaktare på 6W kontinuerlig eleffekt, köpt på Rusta som inte har kvar dessa längre men samma maskin säljs under många olika namn, GG950DC verkar hänga med som modellbeteckning oavsett övriga klistermärken. Det får bli den här polska produktlänken för där var en bra bild .

En idé som kan vara värd att pröva är att helt enkelt byta ut generatorn i elverket till en bilgenerator. Biltema säljer sådana A för 7kr. Har ingen idé om det är möjligt rent praktiskt.


Någon som har ett Rusta - elverk kanske kan kasta en snabb blick och se ifall det verkar möjligt. Ett första steg bör vara att . Min lokala billigt skit-butik har slut på billiga elverk o jag måste ha ett innan torsdag. Vart i Stockholm kan jag hitta dessa billiga elverk ? B, Jula och rusta har allihop billiga elverk. Coop bygg brukar också ha.


Tja elverk är ju också en ideé, vi har även ett sådant för att köra vedklyv. Rusta , Jula och Clas Ohlson har små elverk i prisklassen under 3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.