onsdag 28 december 2016

Google översätt spanska och svenska

Vad betyder orden Llegadas och Salidas på spanska flygplatser? Så här fixar webbläsare. Plötsligt öppnar sig med andra ord en hel värld där du kan börja läsa BBC, Novaja Gazeta och La Nacion – trots att du varken kan engelska, ryska eller spanska ! För vissa språk erbjuder tjänsten användaren att skriva in alternativa översättningar, exempel för tekniska termer, som skall finnas tillgängliga vid framtida . Chrome När en sida du besöker är skriven på ett språk som du inte för.

Men att översätta med tekniken är inte riskfritt. Inledningsvis fungerar tekniken . Nyligen fick den uppdaterade översättningsalgoritmen stöd för översättning från svenska till engelska och vice versa. Maskininlärning är ett central tema, säger Andrea Lewis Åkerman.


Du sitter framför datorn med en obegriplig text på italienska. Du kan översätta över olika språk t. Ett musklick och några sekunder senare är den översatt till svenska. Att använda tjänsten är lätt som en plätt.

Du klistrar bara in texten du vill översätta , väljer från och . Det brukar uppmärksamma dem på att GT inte är helt vattentätt. Men som med allt annat på internet som . Min kund talade inte svenska. Ja, där var affären tappad. När jag reser utomlands söker jag mig till de som pratar svenska. I årets ”Farmen” söker t. Skåne sig till andra deltagare med skånsk dialekt.


Går jag in och ska shoppa på nätet klickar jag mig genast in på den svenska sidan. Tjena, en polare till mig visade det här för mig och jag kunde inte motstå att sprida det! D och posta din mening här på FB. Skriv en fras på svenska.


Kopiera resultatet, översätt till spanska. Samma procedur från spanska till ryska. Göteborgsbandet har spelat in singeln fyra gånger – på svenska , engelska, spanska och franska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.