Jun När du väl har kommit in i jobbet kan du följa strömmen och med tiden visa dina personliga särdrag och ditt tankesätt. Försök skapa ett gott intryck. Var artig och trevlig och hälsa på dina nya kollegor med ett fast handslag.
Presentera dig själv med ditt namn och var intresserad av arbetskamraterna och . Jul Medarbetarna gör sin bedömning utifrån hur du agerar, inte hur du tänker agera.
Så det allra sämsta du kan göra som ny chef är därför att analysera för länge. Det är mycket bättre om du visar dig under den första tiden, anser Kenth Åkerman. Gå runt och presentera dig direkt. På så sätt visar du respekt . Oct Det är ingen enkel match att lära sig ett nytt jobb, bli en i gänget och samtidigt göra ett gott intryck på chefen. Men det finns knep och genvägar för att snabbt bli populär så väl i fikarummet som på arbetsmötet.
Att vara ny på jobbet är inte det lättaste allti speciellt om man är ung. Oavsett vad det handlar om är nya situationer och saker man inte kan förutse något som väcker nervositet hos folk.
Detta innebär att du får träffa alla kollegor och presentera dig, samtidigt som du lär känna organisationen. Mar Jag kunde ju inte gärna börja presentera mig själv mitt i mötet när inget utrymme gavs för detta… Och borde inte den verksamhetsansvariga åtminstone presenterat sig. Svar: Kommer du ny och går runt på arbetsplatsen faller det på din lott att presentera dig. Men är ni på ett möte med en helt ny gupp . På första mötet får du helt oförberett veta att du ska presentera dig för alla nya kollegor. Visst är det roligt när de nya arbetskamraterna blir personliga med dig, men hur mycket ska du dela med dig såhär första dagen?
Oct Det allra viktigaste när nya medarbetare kommer till jobbet är att de känner sig välkomna och efterlängtade. Informera alla på företaget att en ny medarbetare anställts, tala om namn och vilken befattning det handlar om. Mejla gärna med foto och en kort presentation av vad han eller hon gjort tidigare.
Hur skulle du presentera dig för dina anställda? Hej, Martina Pettersson heter jag och är er nya arbetsledare. Mår dåligt av nya jobbet posts Hjälp jobbet är för svårt!
Att tala inför folk - hjälp mig! Det är en möjlighet att redan från början hamna på rätt köl och sedan bygga därifrån, medan en negativ start kan vara svår att skaka av sig. När du är ny på jobbet kommer de flesta att välja att . Att börja ett nytt jobb kan kännas lika läskigt som det gjorde att börja på en ny skola.
Du känner ingen och vill göra allt för att göra ett gott intryck.
Vi ger dig sex tips på hur du gör succé på ditt nya jobb. Det kan kännas omtumlande att träffa så många nya personer . Nov Det kanske allra viktigaste den första tiden är att du har stora öron och skarpa ögon för vem kring vad som sker på din nya arbetsplats. Kolla och vad öppen för vad det är som händer ”under ytan”.
Vem är den inofficella chefen? Vem sitter var i fikarummet? Vilken ton har de anställda när dom pratar med . Som ny vd vilar verksamhetens framtid i dina händer. Ska du då sprudlande av visioner gå på som en ångvält eller bör du. Så lyckas du som ny på jobbet.
Därför tycker jag man ska göra det till regel att gå runt och presentera sig för alla. Jag brukar kalla det för management by walking . Jul Var öppen och trevlig under din första dag på jobbet och presentera dig för så många som möjligt. Din första arbetsuppgift.
Lyssna noga på instruktioner och ställ frågor om du inte förstår. Förvänta dig inte för mycket. Vi bjuder på tips som hjälper dig lyckas i din nya roll.
Första dagen på en ny arbetsplats är . Det finns en anledning till att just du fick jobbet. Hon heter Linn Südow och här kommer en kort presentation av henne. Stockholm har en ny assistent börjat jobba hos oss. För de som inte känner dig, vem är Linn? En nyfiken och glad årig skåning.
Mar Finansliv guidar dig till hur du lyckas på nya jobbet. Självklart är de första veckorna den tid då du suger åt dig instruktioner, information och namn på nya kollegor. Förmodligen visas du runt och presenteras för. Vänta och lär först, ta sedan ordet vid möten och presentera din idé.
Tänk på att andra vill ha . Mar Betydelsefullt är att arbetsplatsen står klar när den nya medarbetaren anländer – med möbler, telefonanknytning, dator och namnskylt på dörren, eventuell mobiltelefon och postfack. Många praktiska uppgifter ligger på arbetsgivaren: att presentera den nyanställde för kolleger och . Feb Med andra ord finns det all anledning att lägga lite extra krut och omtanke på att den nyanställda arbetskamraten snabbt och smidigt kommer in i jobbet. Vad ska du då tänka på som chef? Förutom självklarheter som att visa runt i lokalerna, att presentera den nya personen och berätta om kommande . När man kommer ny till en arbetsplats bör man ha alla sinnen på helspänn för att försöka lista ut så mycket som möjligt om alltifrån vilken klädkod som råder till vad.
Då kan du berätta om dina tidigare erfarenheter och kolla om det är okej att presentera en idé. Det är ofta det, och möjligheten att få ta ansvar för planeringen och ledningen av det dagliga arbetet, som får människor att vilja jobba som chef. Oavsett om det finns ett färdigt introduktionsprogram för dig eller inte, så behöver du använda den första tiden till att presentera dig och lära känna personerna och verksamheten .
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.