onsdag 7 februari 2018

Måla egen tavla

Att bara ställa sig och helt plötsligt måla en tavla känns kanske som ett gigantiskt projekt men genom att börja smått och måla sig fram mot större och större ytor går det som en dans. På med rocken och fram med penslarna och sätt lite härliga färger på dina väggar hemma. Det du hänger upp på väggarna . Här berättar jag hur du spänner upp duken på kilram och gör en egen canvastavla.


När jag väl målar tavlor så vill jag oftast måla stort. Att hitta uppspända stora canvasdukar på ramar är inte så lätt att hitta.

Speciellt inte om man fått för sig att man vill ha den i en viss storlek. Men hela grejen med att måla är att släppa den rädslan och det kravet. I början så mådde jag nästan dåligt för att jag inte blev nöjd med resultatet.


Då insåg jag att jag var tvungen att tänka i andra banor. Jag skulle inte måla för att det skulle bli en snygg tavla. Utan för att jag skulle ha kul, och för att jag . Färdig ram med duk av 1 bomu. SANG Målarlåda olja Sang 3.

Ja, konstig fråga kan tyckas, men jag skulle vilja göra något personligt till min sambo när han fyller år. Skriva text på canvas tavla ,hur gör man det snyggt? Konstnärlig upptäcktsfärd? Marinmuseum söndagen den februari klockan 13. Alla normalt funtade människor som besökt en institution för modern konst har nog tänkt tanken.


I synnerhet när man -omringad av förståsigpåare i svarta polotröjor, svartbågade glasögon och ett allmänt genomtänkt utseende - stått och betraktat ett modernt konstverk så har de flesta tänkt just det: Äh, det . Vi har möjlighet att ta emot upp till stycken konstnärer samtidigt. AKTVITETEN MÅSTE FÖRBOKAS! Bildspelet ovan visar de motiv. Endast motiv per grupp! Fördelarna är att man får ett lite större avstånd till arbetsytan, och därmed bättre översikt.


Man kan också se till att man har lite utrymme att backa ytterligare för att kunna se på lite avstånd . Vi erbjuder måleriaktivitet med konstnären Janne ”Indjan” Andersson. När ni är på Kajutan i Sjötorp kan ni få möjlighet att prova på måleri i olika former. Janne kan bokas som tillägg till er konferens eller som fristående aktivitet.


Deltagarna får måla sin egen tavla som tas med hem Ni bestämmer tema. Söndag eftermiddag på Moderna museet i Stockholm.

Huvustadsborna har flytt den påfrestande vårsolen för att myllra framför tavlorna, och alldeles särskilt myllrar det framför museets mest spektakulära nyförvärv. Det heter ” Suprematistisk komposition. Svart med vit rektangel”. Vi älskar att se dig använda våra prylar. Innan helgen damp det ner en låda med pressinformation och prover på höstens nya trendfärger från Alcro.


Kulörerna gillade jag verkligen men det som jag verkligen gick i gång på var att göra ett målarpyssel. Länge sedan jag målade nåt annat än väggar så min kreativa hjärna började skapa. En av mina favoritkonstnärer . Verkstan: Måla en tavla med akrylfärg. Målarduk, penslar, palettknivar och färg!


Måla en egen tavla med krämig akrylfärg och blanda till egna fina färger. Allt du skapar får du ta med dig hem. Var inte en idiot”, hörde hon Johans röst. När hade snuten en kontroll i Havsjö senast?


Hon öppnade ögonen och såg att de var strax före Havsjö. Till vänster löpte stengärdsgårdarna flera hundra meter utefter vägen. De var vackra, som om de var värda en egen tavla.


Om jag kunde måla skulle jag måla dem. Då pekarNewton på klockan, och han säger: Se därEravbil härmande Ersåsom apan härmar människan. Såsom Ni kretsar kring universums urtavla i hopp om att någonstädes finna ett hål i skapelsen, varigenom Ni kunde intränga, fly dessa visare runt sin egen tavla , jagandeden tiddetro sig måla men de finna den aldrig . Att måla med såpbubblor är ett av våra favoritpyssel just nu. Det är roligt, billigt, barnen älskar det, och resultatet blir så snyggt att vi numera kallar det konst.


Det här är bara skalövningar, sa David. Fingerövningar för att visa mig själv att jag är nånting, att jag kan. Och jag håller på att måla ihop till min egen utställning. Men dom dukarna vill jag inte visa.


Då ringde en dörrklocka någonstans i huset. Det surrande ljudet kom långt bortifrån, nådde knappast fram till ateljén. En introduktion till akrylmålning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.