fredag 20 juli 2018

Bloggtorka hästblogg

Alla råkar vi till och från ut för skrivkramp och bloggtorka. Därför tänkte jag ge några tips på ämnen att blogga om. Dagens Ridpass Jag i alla fall älskar när andra skriver hur deras ridpass har gått.


Vad man gjorde, hur hästen kändes, vad som gick bra, vad som inte gick så b. Som ni har märkt så har det gått lite på sparlåga i bloggen de senaste veckorna. Livet har krävt mycket av mig, och det har tyvärr gått ut över er kära läsare.

Nu är det så att jag inte har tänkt att min blogg. Jag skulle vilja vända på det och ställa en motfråga: Vad kan man inte blogga om? Naturligtvis kan man blogg om nästan vad som helst. För att bevisa det och ge lite inspiration har jag sammanställt tips på ämnen som du kan blogg om. När Tyra frågar sina läsare vad de helst vill läsa om så svarar de flesta, i alla fall på hästbloggen , att de helt vill se bilder på hennes hästar och hennes . En promenad i solen eller kanske kika runt på Pinterest?


Läsa andra bloggar är ett sätt att bli inspirerad och även se vad andra skriver om. Skriv ner idéer du får, antingen som utkast i bloggen, i en anteckningsbok eller i anteckningar på din mobil. Vilka saker behövar man mest och först?

Detta gäller ju alla som även köper sin allra första häst … 2. Om man inte har ridit på länge, vilka övningar är bra att göra för att komma igång igen med bra sits, mjuka händer osv. Vad ska man lägga mest tid på? Tycker verkligen om eran blogg ! Ser ut att bli en grym dag, om jag får säga det själv. Dock hade vädret kunnat vara bättre, men jaja.


Ni får gärna komma med tips på vad jag ska blogga om, då jag har galeeeet med bloggtorka just nu. Jag skulle bli super glad om ni skrev en liten kommenter (tar max sekunder) om vad ni vill att jag ska blogga om här ;) För övrigt så har det varit en solig . P funderar på om det finns någon som kanske är intesserad på att böörja blogga tsm med mig här? Jag måste få massa inspo att hitta nya bloggar att läsa.


Vad tycker du själv är intressant i en blogg ? Sen beror det ju helt på vad du har inriktat din blogg på. Har du en häst blogg tex kanske det inte är så intressant för . Jag är ute efter en ny häst och letar för fullt och som vanligt fastnar man ju för hästarna utomlands. Jag vet faktiskt inte på rak arm just nu. När jag transporterade Flex från . Bloggtorka deluxe hade jag igår kväll när jag skulle skriva ett inlägg som skulle publicerats i morse.


Så fort hästlivet står stilla så står blogglivet också stilla känns det som, åtminstone motivationen för egentligen finns det 1andra saker att blogga om om jag bara tänker efter. Men just nu har jag inte riktigt .

Men det som är jobbigt är ju också att just följa dom. Så nu har jag raddat upp en hel del ämnen att skriva om. Så när jag får bloggtorka så kan jag välja ett ämne att skriva om, helt utan inbördes ordning. D Min största rädsla inom hästsport. Hur började mitt häst intresse.


Dessie har varit rätt duktig på att uppdatera sista tiden men nu dom sista dagarna så har det gått upp och ned. Ena dagen kommer det upp ett inlägg och nästa tre eller fyra, men antingen så var hon uppdagen igår eller så hade hon bloggtorka för nu ligger det tre reklaminlägg på raken uppe på hennes blogg. Eller man kan försöka variera ingredienserna vid bakbordet för att komma fram till en . Det här finns i min rykt . Vi på stallflickornas vill jättegärna veta vad NI bloggläsare vill läsa mer om! Ibland så får både jag och Nette lite bloggtorka som kanske märks, då det inte blir särskillt mycket . Och nu hoppas jag återuppliva bloggen lite också, efter en sommar med närmast total bloggtorka.


I maj kom Nillsson hem efter ett. Framtiden känns osäker, vad gör jag med en häst som jag inte klarar av att hålla igång själv och som jag inte heller har någon annan som är beredd att rida och hålla igång? Ute är det grisvinter, isigt och hårt och hästarna har tyvärr.


Viss bloggtorka har rått. De tyckte att jag skulle lägga till min blogg där, och idag tog jag mig så an den uppgiften. Bara för att konstatera att de lagt ett säkerhetsfilter i form av CAPTCHA-bild som måste forceras vid .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.