onsdag 30 januari 2019

Tapet i trappan

Hej Du kan bryta i linje med golvet på andra våningen så det linjerar hela vägen runt och känns som ett övre rum. Däremot tro jag att det blir bättre att ha en enhetlig tapet i trappan och inte bryta där. Om du inte vill ha samma tapet uppe som nere välj då en neutral tapet som passar till den du har uppe och . Klipp tapeten i en bit som är lite större än sättsteget.


Limma sedan sättsteget med Reflekt tapetlim non-woven och tryck till tapetbiten ordentligt.

Stryk från mitten och ut mot kanterna för att undvika luftbubblor. Skär bort överflödig tapet med en tapetkniv och torka bort överflödigt lim med en fuktad målarsvamp, utan att gnugga. Vi har precis gjort klart hall och trappa. Satte slät väv som vi har målat vit. Snart är det dax för övervåningen.


Vi ska ha vitt på väggarna där också men som jag ser det skulle man kunna ha vad som helst. Så mitt tips är att ni sätter tapet eller målar väggen i trappan hela vägen upp.

Sedan kommer ju ett nytt . Kan man ha vit tapet i en vit trappa? HJÄLP, bryta tapet i trappen ! Tapet eller målafärg - vad tycker du är bäst? Vilken färg på väggen i trappan ? Vad för tapet passar i ett trapphus?


Jag skall tapetsera om på grund av en vattenskada, och tänkte då sätta någon slags kul och annorlunda fondvägg i trappan upp. Ska inte tapetsera om på övervåningen, och där sitter idag en ljus tapet som går åt det beigegråa hållet. Tänkte ha enfärgat därnere också, där det i ena änden av huset går upp . Trappan i huset är en fuuuuuul gammal furutrapp med linolie(?)plast på trappstegen.


Har bestämt mig för att måla furut vitt men vill ha lite tips på vad man kan göra med trappstegen? Det ska gå fort och vara billigt. Fråga i färgaffären för de är proffs på sånt.


Sverige har en furutrapp nästan:) Har . Beställ online i vår webbshop eller välkommen in i vår butik i Stockholm!

Jag (R) fick en prenumeration av Hus och hem i julklapp av en nära vän. Perfekt för oss (mig) som nyblivna husägare! I det nya numret så hajade jag till när jag såg en bild på en trappa med tapet mellan stegen. Maken var lite mer dämpad. Välj tapet efter smak och stil.


I en djungel av olika mönster och färger kan det vara svårt att hitta rätt. Börja med att tänka efter vilka färger du tycker om, och vad som skulle passa i utrymmet. Hur gör man det bäst, genom att bygga en ställning så vi kan ställa stegen i trappan. Hur har ni gjort när ni tapetserar i en trappa? Inspiration kommer från alla håll.


Det allra senaste är att använda tapeter som dekoration eller istället för konst och tavlor. I våra tapetkollektioner finns tapeter som passar att sätta som en ensam våd eller ett par våder tillsammans på en vägg. Idag finns också både roliga stickers och 70-talets fotoväggar har fått en ny chans . Här får du några idéer till vad du kan göra med en helt vanlig – kanske lite tråkig – trappa.


Använd dig av färg och fantasi, eller tapeter och tålamod. Eller kanske en bit golv och några glada tillrop? Kul blir det i alla fall och varför skulle man inte bry sig om trappan , när man är så noga med väggar och golv? Det går förstås att ha tycka vad man vill om det, men enklast är att gilla läget och försöka få trappan så snygg som möjligt.


Tveka inte att måla om en gulnad furutrappa, resultatet är värt mödan! Med tapet på sättstegen blir trappan något utöver det vanliga. Trolla bort med tapet En loppisbyrå byggdes in, tapetserades med en snygg tapet. Nu har vi en bra förvaring och ett snyggt hörn under trappan. Läsartipset skickades in av Göran och Agneta Ljunggren, till vår Gör det själv-tävling.


Mitt i skafferiet Emma Jutemar vann tävlingen Läsarnas bästa gör det . Interiörguiden: TAPET I TRAPPAN FUNGERAR UTMÄRKT! Foto av Fotograf Lina Östling AB – Hitta bilder av lantliga entréer. Har du tänkt på att trappan i din . Det finns inga gränser för hur många olika sätt du kan förändra en trappa. Kanske vill du göra en snabb förändring och dekorera trappan för en fest.


Då kan du fuska och bara tejpa upp tapeten med dubbelhäftande tejp. Här har vi gjort om samma trappa i tre olika stilar med hjälp av färg, tapet och . Morrow såg på en två meter hög fyrkant med ljusare tapet. Ett jättelikt skåp hade stått där under lång tid. De hade behövt en helvetes stor skåpbil.


Den fångade hennes uppmärksamhet för att den var så klumpig: genom valvet in till trappan såg hon en röd mobiltelefon ligga invid väggen. Nu är ju verkligen inte jag någon målare som fixare detta enkelt, men det känns ändå som att detta skulle kunna fixas själv. Jag drömmer om en vit trappa, istället för vår i furu.


Jag går in igen och nerför trappan. När jag kommer ner går jag ut i köket igen och Anki och Dagge säger inte ett ljud. I stället för att sätta mig går jag till höger och finner det sista rummet.


Ett rum med stora vita fönster, ett omålat trägolv och en tapet som är ljust blommig i stora mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.