fredag 25 maj 2018

Anledningar att stanna hemma från skolan

Nån som har en bra anledning att vara hemma från skolan så varken mentorn eller föräldrarna kan klaga? P Sjukdomar kan man glömma, det finns så mkt. Så för att få upp en diskussion : vilka anledningar brukar ni använda när ni vill stanna hemma ? Stanna hemma vid huvudvärk?


Okej, det är så att jag helt enkelt inte orkar vara kvar.

Jag sitter här just nu, och försöker komma på en bra trovärdig anledning att åka hem. Jag skulle kunna säga som det är, men det låter . En dags sjukfrånvaro - goda ursäkter? Ursäkt för att slippa jobbet! Bästa Jag-Vill-Inte-Till-Skolan ursäkt - Mellan Himmel och Jord.


Men nu ere så här att jag har vart borta från skola mer än jag vart där. Det är väldigt mycket frånvaro. Har nån en asbra ursäkt att stanna hemma ?

Deessa har jag använt: Jag mår dåligt. Spyfärdig Skittrött Ont i magen. Var det för att du kräktes eller kanske för att du kände dig utmattad mentalt? Att gå i skolan är en lång, lång kamp för att hålla sig över ytan. Man kämpar på, men ibland känns det tungt.


Och då kan man faktiskt förtjäna en dag ledigt lite då och då. Dessa som jg pratar om, känner minst tre stycken, har ALLTID anledningar att vara hemma , och den ena sjukdommen avbyter den andra. Det gör mig som arbetslös så jäcla förbannad! Jag som söker jobb, sitter på en bra utbildning med massa studielån får inget jobb i dessa tider, medan en outbildad fast . När låter du ditt barn stanna hemma från skolan ? Bra ursäkt för att stanna hemma ? Ge mig EN bra anledning till varför barn ska gå i skolan! Jo för att skolor är skit!


Jag vill istället hemskola. För det första så är det elever på en enda lärare, hur sjutton ska läraren kunna uppmärksamma alla dessa barn? Hur ska läraren kunna hjälpa alla barn, ens om .

Innan jag skriver ut så vill jag be er skippa era komentarer som är typ men dra till skolan och gör något vettigt av. Några bra tips hur man blir sjuk eller andra sätt för att slippa skolan ? Det kan vara svårt att avgöra om man kan arbeta eller inte när man är förkyld. Här reder experterna ut hur du kan avgöra om du kan jobba eller bör stanna hemma. Novus på uppdrag av Ipren. Här listar vi bra anledningar att hålla dig hemma när du är förkyld: Kom i form med . Nej, de köper det inte, men vadfan ska de säga liksom?


Slippa skolan : Behöver ingen. Blir du det så kommer du fan inte undan. No way back to the bright side. Om du jobbat eller gått i skolan hela veckan är risken stor att du dippar någon gång efter tio idag.


Så, spara utekvällen med kompisarna till i morgon och utnyttja soffan i kväll. Läs även tecken på att det du och din älskling har är äkta kärlek. För att somna i soffan tillsammans med någon är det bästa . Då bör du stanna hemma från jobbet. Det händer varje år när folk är tillbaka i skolan eller på jobbet.


Då går det att sprida förkylningen igen säger. Men alla kommer inte att behöva vara hemma från jobbet, säger Linde. Nu uppmanar företagsläkaren Urban . I många länder slukar skolavgifterna upp till en tredjedel av en familjs inkomst och föräldrarna har helt enkelt inte råd att skicka barnen till skolan.


Andra anledningar är att skolan ligger för långt bort från hemmet, att barnen behöver stanna hemma för att sköta hushållssysslor, eller att barnet har hoppat av skolan för att de . Elever som har en hög frånvaro från skolan och är socialt isolerade kallas för hemmasittare. Så många högstadieelever stannar hemma från skolan – se listan för just din skola. Det finns många anledningar till varför elever blir hemmasittare. Andra populära anledningar var att man glömt någonting viktigt hemma , känt sig sjuk eller förlagt sina hus- eller bilnycklar.


Ett bi flög in i bilen och gick till attack, så jag var tvungen att stanna. Det blir omöjligt för lärarna och vi elever kan inte lära oss något vettigt, då känns det skönare att stanna hemma och lära sig om saker man tycker om på nätet. Skolan har haft ensamrätt på att utbilda barn och unga, och lärarna har varit de viktigaste kunskapsförmedlarna och pedagogerna.


Men i dag finns det via internet en. Jag drömde något riktigt fantastiskt, och måste jag ta mig ur sängen och gå till jobbet så kommer allt bara försvinna ur huvudet. Jag är rädd att det inte är kvar i mitt huvud tills i kväll när jag ska gå och lägga mig igen så det är bäst att jag stannar hemma , somnar om och återgår till drömmarnas värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.