måndag 21 maj 2018

Lob frisyr 2016

Att klippa kort är något många drar sig för, men var absolut inte rädd för att prova! En av förra årets största hårhittar var just en kortklippt frisyr - en så kallad LOB - frisyr. I år är det den klassiska BOB-frisyren som är överlägset hetast. Långt eller kort hår, tjockt eller tunt, lugg eller inte – i år finns alla möjligheter att hitta en trendig och snygg look som passar just dig.


Dom är i ungefär lika längd men om ni kollar riktigt noga så skiljer dom sig mycket mot varandra. Bilden till höger är en bestämt, rak bena med långa (trubbiga) längder.

Ni ser också skillnaden mellan en mjukare, luftigare lob. Klippning och frisyrval kan snabbt få ett runt ansikte att se smalare ut. Vi har bett vår hårexpert Elin Johansson om de bästa tipsen! Foto: REX Här är tre frisyrer som ramar in ansiktet och ger ett längre och smalare intryck. En längre bob, det vill säga en lob , är den frisyr som allra flest människor passar i, . Att bestämma dig för vilken frisyr du ska ha kan vara knepigt.


Du hittar en bild Khloé Kardashians snygga bob eller Brigitte Bardots klassiska gardinlugg, visar upp den för frisören som suckar lite. Resultatet blir för det mesta att du inte alls blir nöjd. Du inser att luggen lockar sig för mycket eller din lob inte .

Trenden har spridit sig som en löpeld och nästan varje dag är det någon i Hollywood som låter sina långa lockar falla till golvet. Vad passar inte bättre än att klippa håret kort är nu till sommaren. Vi vet att du ändå kommer att klaga . Absolut, loben är här för att stanna.


Tänk en mellanlängd fast frisyren är framåtlutad. Vilka trender kommer försvinna . Kategorin innehåller tjejfrisyrer på lob frisyrer. Lob är super chic och enkel att klippa och styla! Rekommenderas för dig som vi göra en förändring! Baaam tog ett snack med frisören Elin Johansson som delar med sig av konkreta tips om hur du uppdaterar din frisyr till vårsäsongen, och vilka enkla knep.


Med en massa folie i håret känner jag mig ruskigt ful: Jag tror även att ljuset uppifrån förvärrar allt. MEN sen kommer den stora . Det spelar ändå ingen roll. Lace Front Medium Striaght Auburn Remy Human Hair Wig.


Om två veckor ska jag till Frans Frisörer och jag är fortfarande sugen på en lite längre lob. Min frisör trodde ju att jag skulle ångra mig. Jag kanske bara passar i långt hår?


Men samtidigt hade jag ju en typ lång lob för precis ett år sedan.

Se senaste trendfrisyrerna här - välj ny frisyr med hjälp av ELLE! Hitta rätt frisyr och färg för just dig - inspireras av nyheter från världens stora modevisningar. Det er ikke bare nordmenn som har blitt forelsket i disse ulike variantene av bob- frisyrer. Flere utenlandske stjerner som Kaley Cuoco og Jennifer Lawrence har vært innom bob- og lob -frisyren. Nylig la toppblogger Sophie Elise ut bilder av seg selv på bloggen med kortere og blondere hår, . Også Kate Mara har valgt en vinklet lob , men gått for en litt mer forsiktig vinkel.


Hun har droppet luggen og styler frisyren med en nesten-midtskill. Lucy Hale har dratt skillen litt lenger til siden og valgt å style håret med en svak bølge midt på lengden av håret. Tuppene har hun beholdt rette for en mer . KORTARE FRISYR MED HAIRTALK.


Sponsrade inlägg, Okategoriserade. Jag har ju kapat av mig håret! Började ju gå till Petras frisör Emelie (som är en mästare på att göra hår vackrare med hjälp av Hairtalk Extensions) några månader innan bröllopet för att . Det var både tillatt med kort hår, stort hår, store krøller, til og med helt kort gutteklipp.


Se dem alle her, og bestem deg deretter for hvilken som blir din nye favoritt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.