måndag 25 februari 2019

Grumme såpa betong

Står iofs inget på förpackningen om att man kan använda det till diskbänkar ( betong , granit etc). Blöt ner hela ytan med såpa -blandningen och använd då en luddfri trasa. Så vad säger ni, om man vill såpa behandla sin betong bänk, är då Grumme Gulsåpa en ren såpa lämplig?


Betongen är vacker i sig själv med sin robusta karaktär. Men för att ge betongen en mjukhet och behaglig lyster samt fullända funktionen som diskbänk, krävs en behandling av ytan.

Slipning Tag fram slippappret (kornstorlek 80), blöt betongen och börja slipa den med små cirkelformade rörelser. Googla massor massor om impregnering av betong. Läsa flera vetenskapliga artiklar om betong och impregnering mm.


Får inte ut så mkt av det. Bestämmer mig för att testa silan och såpa. Vissa kan fungera lite bättre än andra, eller kan ge olika nyans och glans till ytan.


Förutom att dammbinda betongen vill man att de skall göra ytan någorlunda smutsavvisande och . Gör rent med rent samvete.

Grumme erbjuder ett brett sortiment av produkter inom rengöring, tvättmedel och diskmedel. Våra produkter innehåller råvaror som samtliga är valda med stor omsorg om vår natur och vi försöker att inte använda några onödiga tillsatser. Impregnering och underhåll av sten, betong , terrazzo. Inte heller jag säger gulsåpa utan helt enkelt såpa om jag menar den gula och grönsåpa om jag menar den gröna.


Grumme Såpa är dessutom helt biologiskt nedbrytbar samt är miljömärkt med Bra Miljöval. Mycket annat och lite betong säger: Tänk vad man får . Efter influensa och några dagar på kurs i Stockholm så är jag äntligen på banan igen. Jag är galet sugen på att fixa till köket. Det är nyrenoverat, men inte inrett skulle man väl kunna säga.


Köksön är nästintill klar. Tog väl bara sisådär ett år innan en bänkskiva och hjulen kom på plats. Men nu är i alla fall en betongskiva på . Jag har gjort en bänkskiva i betong som jag tänkte ha i köket. Betong suger ju åt sig fukt och smuts rätt så bra. Så jag undrar vad jag ska behandla skivan med för att den inte ska bli förstörd.


I inslaget där jag fick idén (betongbord med ek ben) så behandlade ni inte betongen. Stendött golv får nytt liv — med såpa.

Sten har använts som byggnadsmaterial i tusentals år, och används än i dag till såväl nya golv som diskbänkar och fönsterbrädor. Men det faktum att sten är hårt innebär inte att det inte kan repas eller fläckas. Ett slitet, nött eller fläckat stengolv kan dock få nytt liv igen.


Här hittar ni hemkokt såpa på gammaldags vis! Gjord på tallolja och utan onödiga tillsatser. HälsingeSåpa är produkten för dig som bland annat ska behandla trägolv, skura, tvätta,.


För dig som är allergisk eller känslig för starka dofter, erbjuder vi Paradisdalens . Efter det så har vi kört med vanlig grumme gulsåpa. Jag har lärt mig att golvsåpa är det som ska användas på golven - inte gul eller grön vanlig såpa. Vet inte om golvsåpan är fetare än vanlig såpa ,,, dock vet jag att det vita pigmentet finns där för att resultatet ska efterlikna den gamla metoden att . Någon som har något bra tips på miljövänligt, men effektivt rengöringsmedel till badrum och toalett. Vet inte om det finns några husmorsknep som jag inte känner till, men jag vet bara det att jag inte vill använda kemikalier längre bara för att det går fort och lätt. Tacksam för svar :-) Ekobygge på G . Att mäta fram det i betong kan vara mycket svårt.


Det är främst två bovar som vanpryder dina trädgårdsplattor av betong och lägger sordin på stämningen när sommaren ska avnjutas på din stenaltan: ALGER är de grönbruna och hala. Såpa – den klassiska huskuren med såpa mot lavar håller fortfarande – delvis. Tillvägagångssättet är likadant som med . Ja vi valde att lyssna på betongkillen och inte behandla med nåt annat än grumme såpa i vatten. Första gången torkade jag med dl grumme på litenr, sen ska vi torka av med en vanlig blandning ca tre gånger, men vi måste nog gå över den med högtryckstvätten en gång till. Helt sjukt mycket damm . Grumme Grön Såpa tillverkas av tallolja och rengör effektivt det mesta i hemmet t ex stengolv, trägolv, kakel och sanitetsgods, samt är är skonsam mot.


Löser byggdamm bestående av gips och betong. Rengöringsmedel Grumme såpa. För rengöring av golv, sten, klinker, sanitetsgods, plastmaterial, obehandlat trä samt för ugnsrengöring.


Natursten är ett utmärkt material för att skapa karaktär och atmosfär i entréer och i olika typer av rum. Natursten är lämplig som väggbeklädnad eftersom den är slitstark och dessutom relativt underhållsfri. Estetiskt och tekniskt goda stenarbeten präglas av medvetna och genomtänkta val av stensort, kulör, mönster, plattformat .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.