fredag 16 november 2018

Hur tror du att vi skulle beskriva dig efter att du jobbat hos oss i 3 månader?

Nyutbildad förskollärare som vill leka! Jag skriver till er angående en eventuell ledig tjänst som förskollärare på er förskola. Anledningen till att jag söker jobb just hos er är att jag mycket gärna vill arbeta på en förskola där det pedagogiska arbetet med gemensamma värderingar och mål står i centrum.


Sedan fem år tillbaka arbetar jag som elektriker hos EAB. På detta jobb har jag fått en gedigen erfarenhet av arbetsområdet. Alltså verkligen vill ha. Spontanansökan – hur ska den formuleras? Som IT-administratör hos XXX Ltd.


Mina uppgifter omfattade bland annat datasäkerhet och instruktion av ny personal gällande . Det jag vill se hos någon som söker jobb är i princip bara två saker. Jag vet att jag kommer att jobba med det här så småningom och jag vet att jag skulle kunna göra det hos er. Jag får ibland mejl från folk som vill ha tips och råd eller som vill att jag ska titta på deras cv eller personliga brev.


Har sökt jobb som lagerarbetare och fått kallelse till en intervju. Nu går jag igenom eventuella frågor i förhand för att kunna förbereda mig lite. Men frågan varför vill du jobba hos oss gör mig helt ställd.


Jag tycker inte jobbet verkar roligt eller givande. Men jag har sökt väldigt många jobb och äntligen fått . Vafan ska man skriva på varför söker du jobb hos oss. Ett bra sätt är att inte säga att du söker jobb i dina kontakter med arbetsgivare. Jag gillar att ge folk tips om vad de passar i. Den här listan får gärna bli hur lång som helst. Genom att göra det här jobbet kommer det bli allt tydligare för dig själv vad du verkligen vill.


Jag vill jobba i klädaffär – Jag älskar kläder. Svara direkt på frågan ”vad erbjuder jag er ? Har du inte rätt kvalifikationer men ändå känner att du verkligen vill jobba på det här företaget? Man anställer hellre en person med rätt inställning och personlighet, än någon med superkvalifikationer som inte riktigt verkar brinna för att jobba just ” hos oss”. Japp, men när det gäller jobb utan krav på utbildning är det ju underförstått av båda parter att man bara vill ha jobbet för att betala räkningarna.


En vanlig fråga som ofta ställs under en intervju. Varför vill du ha det här jobbet? Ibland kan den verka svår att besvara, men svaret på den frågan ska vara enkel och komma naturligt, då ökar dina chanser till att just du får jobbet.


Vanliga svar kan vara: Jag behöver ha ett jobb. HemJobbsökartips: Sök jobb med bättre resultat med ett kärnfullt mail. Om du söker jobb via en platsannons… Hej! Mitt namn är Julia Eriksson och jag vill med detta mail anmäla mitt intresse för framtida tjänster eller projekt hos Er.


Jag har just nu två pågående extraarbeten bredvid min sista termin som . Jag söker nu ett jobb som är mer i linje med den tjänst ni beskriver, och tror jag skulle kunna tillföra mycket hos er. För att komma igång kan det vara bra att skriva en lista på vad du vill få med i ditt brev och vad brevet ska förmedla. Hej, jag sitter och skriver ett personligt brev och försöker svara på frågan varför vill jag jobba hos er. Men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, för jag vill ju egentligen mest ha jobbet för pengarnas skull samt att jag tycker det är en bra merit och jag vill testa på branchen.


Det blir vanligare och ger en bra tydlighet för läsaren. Layouten på ditt cv spelar roll. Givetvis är innehållet det viktigaste, men med rätt grafisk . Jag tror att många faktiskt glömmer att det sitter en människa på andra sidan och även den personen vill känna sig speciell. När man får en ansökan som verkligen andas ” jag vill jobba hos Er ” då blir man väldigt glad!


Mitt tips är väldigt enkelt: Lägg tid på att verkligen fixa till ditt CV och skriv din ansökan . The million dollar question Här kommer lite tips på hur du kan få ditt svar att stå ut från alla andra jobbsökares! Jag heter Rebecka och blev glatt överraskad när jag såg er annons på Platsbanken – det är ju exakt ett sådant jobb jag vill ha! Min kompetensprofil tycks överensstämma perfekt med era krav (ÖNSKEMÅL?) Jag talar och skriver god engelska, svenska (LYFT FRAM). Jag är en väldig flexibel person, speciellt ur de två precis nämnda aspekterna, intresse och utbildning, då jag egentligen inte har några .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.