onsdag 5 december 2018

Företag som köper begagnade saker

Du omsätter dina gamla saker till kontanter samtidigt som du värnar miljön. Returbolaget drivs av en förening vars röda tråd är miljöarbetet med att ta tillvara begagnade varor. Vi rengör och sorterar, sedan säljer vi unika vackra varor i våra butiker.


Vi köper dina begagnade saker. Beställ och packa en sellpypåse så hämtar vi sakerna och säljer dem åt dig. Företag som köper begagnade grejer betalar i regel inte så bra för sakerna inbillar jag mig, då lär du få mer om du säljer dem själv via blocket.

Titta om du kan hitta några etiketter med modellnamn och tillverkare på respektive maskin sedan kan du prova googla på dem för att om möjligt hitta information om . Köpa varor av sig själv till enskild firma för att sedan sälja. Kan jag låta mitt företag köpa prylar av mig som privatpersson. Vi gör gärna hembesök och tittar på eventuella saker du vill sälja. Vi innehar tillstånd av polisen för att handla med begagnade varor och hålla auktioner.


Vi på Simplet Norden AB är experter på att sälja saker online, vi hjälper dig att sälja och du erhåller upp. Kontakta oss på Simplet så hjälper vi dig att sälja dina begagnade saker online. Vi jobbar med privatpersoner, företag och föreningar.


Sälja dödsbo - vi köper det du inte vill ha - sterbhus och arvegods.

Returbolaget, finns för dig som har saker du inte längre behöver, men som någon annan kan behöva bättre. Har du saker över, får allt inte plats, har du ärvt något från ett dödsbo. Bästa metoden att bli av med saker som man inte tror man kan sälja (jag är öppen för välgörenhet). Jo, det finns säkert, men jag har ingen aning om vad de heter eller vad de ens kallas Men om det finns företag som köper dödsbon så borde de ju kunna köpa mitt bo också även om jag inte är död än.


Jag tror inte att man får särskilt bra betalt av sådana företag som kommer och hämtar ändå, säkert mindre än vad man får på Blocket. Och har aldrig sett några begagnade sängar annat än på ställen dit man skänker saker , tex Myrorna, Återbruket, osv. Du får nog testa att sänka priset på Blocket, och se om . Skatta för småskalig webbförsäljning?


Sälja inköpta varor från grossister på tradera - skatta. Starta eget, sälja begagant hur funkar det då? Här får Du all information om vad vi köper och geografiskt upptagningsområde. PH-lampa, Bumlingen, Månskensampel.


Engelska Chesterfield och dylika skinnsoffor och fåtöljer (gamla som nya). Vissa saker i princip oanvända medan andra har mer slitage. Jag har ingen större ork till att lägga ut varenda verktyg på blocket då jag skulle behöva lägga ner hur många timmar som helst, samt möta upp väldigt många olika köpare vilket blir svårt att hinna med då jag själv har heltidsjobb och barn. Vi hämtar upp artiklarna med cykelbu berättar Michael Arnör, vd på Sellpy, som säljer kläder och prylar som du inte orkar sälja själv.


Allt började i slutet av sommaren för två år sedan när Michael Arnör . Han driver ett företag som köper in begagnade möbler och säljer vidare. I centrala Borås har han sitt företag Borås Kontorsmöbler.

Hemma i lägenheten är det väldigt blandat mellan gamla och nya saker och jag följer gärna med på loppis för att hitta något kul. Resellify säljer åt dig: vi tar hand om dina begagnade saker , så som kläder, skor, accessoarer, elektronik och övriga prylar och auktionerar ut dem på Tradera. Efter försäljning delar vi på vinsten.


För att se vilka föremål vi tar emot läs vidare i menyn under vanliga frågor. Nu lanseras företaget SmartSell - en hjälp för de som inte orkar, kan eller vill sälja begagnade saker på Internet på egen hand. SmartSells affärsidé är att hjälpa privatpersoner och företag att sälja deras begagnade saker på befintliga marknadsplatser på Internet. Ett butikslager öppnas i. Se mer information under fliken Hem-dödsbon köpes.


Så får du i din e-post information om . Har du något som du vill bli av med från sitt hem eller företag som du inte behöver. Då kan vi hjälpa dig med det! Du behöver inte ge bort saker och ting gratis, när du kan få betalt för det och kan göra något roligt för . Vi åtar oss också flyttstädning. Vad du får betalt för det du säljer beror på skick, trender och köparens intresse av varan. För att få rätt pris från företag är det en god idé att fråga flera.


Ska du sälja på nätet är det värt att se hur mycket andra säljare vill ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.