tisdag 16 oktober 2018

Anledningar till att vara hemma från jobbet

Okej, det är så att jag helt enkelt inte orkar vara kvar. Jag vill bara hem och lägga mig och sova, bara vara ifred och inte behöva tänka på att en massa uppgifter ska göras. Jag sitter här just nu, och försöker komma på en bra trovärdig anledning att åka hem.


Jag skulle kunna säga som det är, men det låter . Anledning till att vara ledig en dag från jobbet ! Pallar inte gå på jobbet.

En dags sjukfrånvaro - goda ursäkter? Ska fejk-sjukskriva mig - förslag på bra anledningar ? Stannade du hemma från jobbet i dag för att du mådde dåligt? Vissa orsaker till att stanna hemma från jobbet anser både chefer och andra kollegor vara mer accepterade än andra. Det som de allra flesta, procent, tyckte var en bra anledning till att ligga kvar i sängen är om du har spytt. Dessa som jg pratar om, känner minst tre stycken, har ALLTID anledningar att vara hemma , och den ena sjukdommen avbyter den andra.


Det gör mig som arbetslös så jäcla förbannad! Jag som söker jobb , sitter på en bra utbildning med massa studielån får inget jobb i dessa tider, medan en outbildad fast .

Ursäkter för att jobba hemma. Om du inte kan hitta på något bra själv. Känner du för att jobba hemma men börjar känna att du har slut på ursäkter för att inte gå till jobbet finns nu en generator som slumpar fram lite olika.


Tjänsten har varit igång i ungefär en vecka och de populäraste ursäkterna ser ut att vara de gamla vanliga, tid hos doktorn, sjukt barn samt magsjuka. Behöver du en ursäkt för att slippa jobba i morgon? Då får du sjukanmäla dig från jobbet – och det här får chefen göra. Här kommer några bra tips. När jag kom tillbaka till jobbet sa chefen att jag inte skulle få sjuklön för hon sett att jag varit på middag en av dagarna.


Jag låg hemma med hög feber vilket gjorde att jag sov när jag skulle börjat på måndagen. En procent av männen svarar att de stannar hemma på grund av en viktig match på tv. Men sammantaget på hela befolkningen är det andra anledningar som får folk att stanna hemma från jobbet. I en undersökning som Yougov gjort för Metro visar det sig att procent sjukanmält sig för att de ”kände att de . Höga krav och stor osäkerhet listas också som anledningar till varför man inte sjukskriver sig.


Runt en tredjedel av de tillfrågade i studien sa att de inte har råd att vara sjuka och missa jobbet , något som hänger ihop med att samma antal anställda inte får lön när de är sjukskrivna. Vi har alla gjort det: låtsats vara sjuka från skola eller jobb för att kunna ta det lugnt – eller festa. Det bästa sättet för att slippa jobbigra följdfrågor om varför du vill stanna hemma är att skylla på att du inte mår bra i magen.


Så det kan vara bra att tänka ut en lite mer kreativ anledning.

Nån som har en bra anledning att vara hemma från skolan så varken mentorn eller föräldrarna kan klaga? P Sjukdomar kan man glömma, det finns så. Hur svårt ska det vara ? Skippa skolan vid års ålder är inge bra, du kommer inte få jobb och kommer må skit senare när du ofrivilligt är ledig hela veckorna och lever på existensminimum. En av tio arbetstagare ( ) säger att de kommer för sent till jobbet minst en gång i veckan och säger att de är försenade minst en gång per månad. Andra populära anledningar var att man glömt någonting viktigt hemma , känt sig sjuk eller förlagt sina hus- eller bilnycklar.


Novus på uppdrag av Ipren. Och medan lite snuva inte behöver vara någon större fara kan sjuknärvaron på arbetsplatsen faktiskt . Men alla kommer inte att behöva vara hemma från jobbet , säger Linde. Flera anledningar till att hålla dig hemma när du är sjuk. Jag räknar med att behöva vara hemma till 11:e dagen efter operationen.


Det innebär dagar som jag är sjuk eller hemma från jobbet. Vad säger man för anledning om man inte vill avslöja den verkliga anledningen? Jag kommer h en tillförordnad chef just då under några månader och är känt alls sugen . Rösterna sa till mig att jag skulle stanna hemma och putsa hagelgeväret.


Jag kommer inte till jobbet idag för jag ska terrorisera min förre chef som avskedade mig för att jag inte kom till jobbet. Jag har en ovanlig variant av projektil-spetälska, men jag vet att vi måste vara färdiga med jobbet så snart som möjligt. Understryk att det är okej att vara hemma vid en rejäl förkylning och se till att själv vara det. Prata i arbetslaget om vilken förståelse det finns för att man är hemma när man är sjuk – och vad ni tycker om att kolleger kommer till jobbet trots sjukdom och riskerar att .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.