torsdag 18 oktober 2018

Fräscha upp soffa

Vi bor i lägenhet så jag har ingen möjlighet att ta ut madrasserna och vädra. Har läst något om att man kan blanda grönsåpa med vatten och skrubba? Har även läst något om medel man sprayar på bilstolar? Skulle vilja fräscha upp soffan. Många människor försöker hitta den enklaste eller det snabbaste sättet att rengöra sin soffa , men det är inte den bästa metoden.


Begreppet ångtvätt (som faktiskt är extremt varmt vatten med högt tryck) är att bryta upp och extrahera damm och smuts, så extra tvättmedel spelar ingen roll.

Jag har sett en hel del här om fläckborttagning från soffa och så men jag skulle vilja fräscha upp hela soffan. Den har några år på nacken nu och jag tror framförallt det är damm och random smuts som har samlats men det är även en del småfläckar och så. Möbelschampo är ju något som ofta nämns men . Luktar svett i soffan, hur får jag bort odören?


Här är bästa oväntade knepet. Har ni berättat det här för några andra? Jag berättade för min syster och hon var helt säker på att soffan skulle gå sönder och blev lika chockad hon att det fungerade. Oavsett om din hund har, eller tror sig ha, privilegiet att ligga i soffan, kan den börja lukta som en hundpark efter ett tag.


Då kan du strö lite bikarbonat på soffkuddarna för att fräscha upp dem.

Låt det vara i minuter och dammsug sedan. Det finns även speciella sprayer att ha på möbler, . Kanske inte, men tänk på att du svettats lite lite hela tiden när du sover. Därför bör madrassen rengöras. Bikarbonat suger upp fukten, eftersom det är mycket torrt. Häll bikarbonat på madrassen innan du normalt borstar av den.


När det legat där i mellan en kvart och en halvtimme så har bikarbonatet sugit upp mycket fukt. Få enkla instruktioner för att tvätta din soffa och möbelklädsel på bästa sätt! Här hittar du praktiska råd och instruktioner för sofftvätt och mer.


Så har tänkt att kanske köpa ngt. Kan man tvätta soffa med ngt ? För att få bort alla fläckar samt fräscha upp den om det går? Vet att det finns nån dammsugare man kan köpa för massor av pengar som man även kan använda . Måste börja med att säga att detta faktiskt är ett av de roligaste samarbetena jag gjort. Vill göra mer inredningssamarbeten – så kul. Bemz som tillverkar allt från soff- och fåtöljöverdrag till gardiner lät mig köpa en IKEA- soffa på blocket, som jag sedan fick styla om med hjälp av deras överdrag.


Hur gör man gamla parkettgolv snygga och fräscha med matolja och citron? Svabba golvet med lösningen.

OBS, använd inte på nylackade parkettgolv, då blir det bara halt och konstigt. Vi hade vit soffa och har hund och det var ett bottennapp, iofs hoppar han inte upp men går och stryker sig. Skinn kan nog vara bättre men annars får. Detta brukar dessutom vara i princip . Fick den för en hundring på PMU.


Den är gammal och avlutad och när jag fick hem den såg jag att den var ganska smutsig (dammig). Jag tog såpa och vatten i en hink och borstade upp hela soffan med det med hjälp av en diskborste och trasa. Du kan få ditt hem, din bil eller annat utrymme luktfritt genom Yocoairs produkter.


Istället för att du döljer dålig lukt med olika preparat kan du med hjälp av. Jag ska sy egna gardiner och hoppas att tyget dyker upp i slutet av veckan. Dagens stora projekt har varit att våtdammsuga soffan. Dynorna har avtagbar klädsel som är tvättbar, så jag tänkte mest fräscha upp soffan nu när allt annat i rummet kändes nytt och fint.


För inte var väl vår soffa särskilt smutsig? En praktisk soffa är det också många som letar efter. Barnfamiljen behöver en lektålig möbel och djurvännen kanske en klädsel som går lätt att fräscha upp vid behov.


Allra lättast är det att kunna rengöra tyget hemma i tvättmaskinen. En annan smidig variant . Det kanske var ett onödigt utbrott från min sida men jag blir arg när de nu lägger pengar på att fräscha upp på CLAVIS och inte tänker efter utan köper grejor som inte är funktionella. När jag kom hem och berättade för hustrun om att jag blivit arg på CLAVIS så undrade hon om jag bett om ursäkt.


Fräscha upp din soffa med den härliga ullpläden Stich från svenska Klippan Yllefabrik, designad av Birgitta Bengtsson Björk. Pläden är tillverkad i ekologisk lammull och har ett klassiskt rutmönster och fransar längs kortsidorna. Pläden blir en både dekorativ och värmande detalj och finns i flera härliga färger! I vardagsrummets soffa satt Fingel och Ginger, de hade hört alltihop. Fingel höll upp en liten kamera som han kunde dölja i handflatan.


Fina kameror dom har nu för. Just det, sa Tvärsan, för Gingers skull ska vi avhålla oss ifrån för att fräscha upp den där kåldolman du har i skägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.