måndag 8 oktober 2018

Ta bort limmad plastmatta

Hej Håller på att to bort en limmad plastmatta på ett betonggolv i källaren. Ska lägga Platon och trägolv istället. Mitt problem - När jag rev upp. Ta bort plastmatta på betongunderlag?


Om du ska ta bort en gammal limmad plastmatta , börja med att skära den i 3-dm breda remsor, då blir det lättare att dra bort mattan från underlagen.

Skrapa bort alla matt- och limrester. Om limresterna sitter hårt kan det vara bra att använda en så kallad golvstripper. Om du planerar att lägga plastmattan på ett trägolv så är . Provade att använda ångmaskin för att ta bort tapeter, funkar perfekt för att ta bort det svarta men den räcker ju inte igenom det där gråa tjockare skiktet.


Jag har precis rivit ut golvet ( plastmatta ) i vardagsrummet, och det blev kvar ett lager med papp. Under är det spånskivor ser det ut som. Det är ett hästjobb att ta bort en gammal limmad matta. Men en som hade samma problem som du tipsade om att hon rivit bort så mycket som hon kunde för hand av mattan, dränkt in trappan med flytande linoljesåpa, lagt över GladPack så att geggan hölls våt över natten och sedan kunde hon skrapa bort resterna och skura .

Jag har en gammal äcklig plastmatta i köket som verkar vara fastlimmad. Skulle vilja lägga in pergo eller ngt liknande där istället. Någon som har varit med om att ta bort en limmad plastmatta ? Att lägga golvet på går iofs, men då hamnar kylskåpet för högt upp och man måste börja såga i köksskåpet ovan och det slipper jag . Ibland gammal matta måste tas bort för ombyggnadsarbetet och golvet under är skogen som du inte vill ha skadats. I båda fallen, att vägen bort en limmad matta från golvet är samma och du kan spara pengar genom att göra det själv. Gammal trätrappa med matta?


Här får du tips om trapprenovering och instruktioner hur du tar bort en plastmatta , renoverar och slipar upp en trätrappa. Enklast vet jag inte, men jag fick bort en limmad plastmatta i hallen med en fönsterskrapa och en sickel. Meckigt jobb, men det gick.


Sen skulle jag inte lämna någon garanti om kunden ville att jag ska lägga klinker direkt på mattan ist för att ta bort mattan och lägga på flytspacklet. Om du har tur så är plastmattan limmad på ett flytande golv av masonit som är lätt att ta bort. Det verkar dock som att varenda jävla centimeter av mattan är limmad med samma torkade lim som skymtar gult på bilden! Har karvat ett antal provhål och överallt. Hjälpte brorsan ta bort en sån där gammal skit, även med maskinen var det ett jävla jobb kan jag säga.


Satt hårt som fan, värsta skiten jag . Jag håller på att riva upp en gammal plastmatta som är limmad på betonggolv.

Men ska jag vara ärlig har vi aldrig såpass stora problem med att riva mattor så vi måste ta till något upplösningsmedel. Mekanisk åverkan är nog svaret på frågan om hur man får bort resten av mattan. Få bort matta från trappsteg El, VVS och bygg. Men, det är matta på alla trappstegen, mattan ligger lixom runt stegen, och är limmad.


Börja med korn för att ta bort limrester i träet eller spår från fräsen, sedan kör du en sväng med korn 60. Riv ut en plastmatta och renovera ett trägolv. Jo under plastmatta och ett lager med spånskivor så fanns ett gammalt trägolv.


Kände mig antagligen som Anders Franzen gjorde när han. Så sjukt mycket jobbigt spackel som skulle bort det blir ju lite som att få bort sårskorpor. Jag undrar om det vore bra att få bort plastmattan (måste nog hyra maskin då mattan sitter ordentligt limmad ) innan jag lägger en heltäckningsmatta i rummet? Checklista för plastmatta som tätskikt: Krav i duschplats eller motsvarande vid lätta konstruktioner som skivväggar och träbjälklag. Får installeras på underlag av gipskiva med kartongyta.


Rekomenderas där konstruktion kan kräva reparation. Kan täthetsprovas före montage av . MÅNGA timmar med att skrapa med en speciell skrapa och sedan slipa bort all lack på övriga trät på trappen, sen satte vi ekgolv och målade sättstegen samt på . Det är alltså gammal gammal plastmatta som är limmad som tusan på den gamla fina trä-trappen. Drar man bara bort en plast-bit så får man bara med sig hälften, sen sitter det massa lim och kork kvar från mattans material. Trappan hade en gång i tiden fina profiler på stegen men de har huggits bort när mattan las in så nu ser det inte alls fint ut med yxhugg i kanten.


Innan trappan blev så, låg där en kontaktlims limmad plastmatta. Jag har dock källartrappan under min trapp så jag kan inte ta bort trappstegen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.