måndag 28 juli 2014

Slå driverslag

Golftrener Pål-Rune Kristoffersen viser oss forskjellen på oppstilling og sving med jernkøller og driver. Har slicat i hela livet. Testade nu att greppa ner rejält och det är i princip helt borta plus att jag slår längre. Ett vanligt fel är att översvinga och doppa klubban på toppen. Det leder till en kraftlös sving med dålig.


Titta på denna mini clinic, så.

Jenny Hagman PGA tränare visar uppställning och förklarar vad du bör tänka på när du slår ett utslag med drivern. Beskrivelse af teknikken bag det opadgående træf med driveren. Slår Du snett med drivern?


Robert ger denna vecka ett hett tips för att slå rakare! Marcus Edblad från Powergolf Sweden lär ut hur man kan nå några extra meter på drivern och också bli säkrare på riktningen. Vi garanterar inte att du kommer att slå 3meter efter kursen men du kommer säkert att slå längre och säkrare med både drivar och järnen. Kursen är intensiv och inledande teoridelen av kursen.


Utsikten Golfklubb viser deg hvordan du slår langt og rett med driveren.

Brottas du med en slice så är du inte ensam. En slice har du om bollen skruvar sig åt höger när du slår ( högerspelare). Bollen kan starta rakt och sedan skruva sig åt höger, eller så startar den höger och skruvar sig sedan ännu mer åt höger ( push-slice på golfspråk). Hur ska du nu bota detta? Dette smarte tip kan give dig feedback om, hvor fejlen opstår.


Her kan du se, hvilke kropsbevægelser der skaber en slice - og det er selve nøglen til at få rettet dit sving, så du kan slippe af med din slice. Se Jesper Nielsens gennemgang ovenfor - og se også hans tip til, hvordan du kan lære at slå gode og snorlige golfslag i stedet. Denna veckan handlar det om vad golf handlar om, hur man ska träna för att slå långt med sin driver! Ne skämt åsido, att se snygg ut medan man slår en riktigt bra drive är nog viktigare.


Vissa säger att det viktigare att få bollen i hålet men jag vet inte. Loften på driveren er med på å avgjøre hvor langt du slår. Jag har efter nästan års spelande inte kunnat lära mig att slå vettiga driverslag konsekvent.


Visst kan jag vissa stunder slå fantastiskt bra med drivern men det finns ingen konsekvent i det hela. Jag förstår ärligt talat inte vad jag gör rätt eller fel förutom att tempot är bra dom ggr det fungerar. Jamie Sadlowski är både kortare och betydligt lättare än sina konkurrenter, men när en golfboll ska slås så långt som möjligt är kanadensaren killen som alla.


Og man kan selv lære at slå længere – Weekend giver dig træningstip. Stort set alle golfspillere ønsker mere længde på slagene. Og fokus er især rettet mod driveren Dustin Johnson,.

Jag fick möjligheten att lyssna på en inspelning av en föreläsning med Ben Shear nyligen vilket fick mig att tänka. Ben Shear är en amerikansk fysioterapeut som arbetar med flera stora namn inom idrottens värl däribland golfare som Luke Donald och Webb Simpson. Jag älskar att lyssna på tränare som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.