måndag 23 mars 2015

Slippapper 2000 biltema

Lateximpregnerat papper med korn av aluminiumoxid. Lämpat för rena, spacklade och målade träytor. Ger extra bra avverkningsförmåga även på hårda träslag och färg.


Utmärkt för såväl hand- som maskinslipning. För handslipning av rena, spacklade och målade träytor. Slippapper , vart köps det?

Vart köper man slippapper p400? Dimension: Ark 230x2mm. Meeen i alla fall så vill jag veta var man köper riktigt fint slippapper. Och då menar jag inte fint. Kostar väl en tia eller så.


Maskinerna väsnas rätt mycket, några obehagligt mycket, hörselskydd rekommenderas! Vi mätte bullret med en enkel bullermätare. Absoluta värdena må tas med en nypa salt men skillnaderna överensstämmer med våra subjektiva iakttagelser.


Hem › Bil-relaterat › Lack och Puts!

Den idén fick jag också för några år sedan. Dock får man börja med grövre papper än 8om man vill hinna ut och åka innan säsongen tar slut. Belaget är ju slitstarkt och det tar betydligt mer än en kvart att slipa. Angående slippapper så behöver de inte vara specifikt för betong utan endast vara med kiselkarbid istället för aluminiumoxid.


Biltema har kiselkarbidpapper. Och gör för hand för bästa resultat. Fast polerpasta kan man köra för att . Hade bara lite cleaner från biltema med mig och gnuggade med polermaskin. Våtslippapper Mirka Ecowet 230X280mm 800. Abralon är ett mycket fint slippapper som du sätter på din polermaskin.


För utanpåliggande montering. Kopplingsplint medföljer ej. Idag har jag varit på biltema och införskaffat lite slippapper , nytt bensinfilter och även en cykeldator! Det vart en med funktioner. Har sökt men visste inte riktigt vad jag skulle söka på.


Ska börja slippa grovt få bort lack och rost för å se vart frisk plåt finns på min hundkoja. Har provat å köra med nån sorts grov stålbroste på borrmaskin men den funka mindre bra då den mest repade bort få vissa ställen istället för å koncentrera sig på . Väldigt billigt, men får se hur finishen blir :-D Undrar hur ni gör,.

Ytliga repor försvinner. Hej jag funderar på att slipa en fläns jag har här så att den får en väldigt plan yta! Men med vad för verktyg :) Sandpapper isåfall vad för sandpapper ? Köpa sanpapper att polera med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.