onsdag 29 juni 2016

Visit sweden målgrupper

Konkurrensen om de internationella resenär- erna är stenhård. För att marknadskommunikationen ska vara så tilltalande och effektiv som möjligt måste. Sverige nå ut med rätt budskap till rätt målgrupp. En förutsättning är att lära känna de potentiella besökarna väl och veta vad de vill göra på en semester i Sverige. Att lyckas med marknadsföring kräver uthållighet och fokus.


Vi håller fast vid vilka målgrupper vi vänder oss till.

Vi identifierar och lyfter fram de mest attraktiva upplevelserna i Sverige . Det finns en inbyggd förväntan på att interaktion med varumärken och destinationer ska vara enkel. I den digitala omvandlingen förändrar resvana målgrupper sitt resebeteende och använder ofta sociala medier som en del av upplevelsen inför, under och efter resan. Gemensam prioritering av marknader och målgrupper. Det finns en plan och långsiktig finansiering för aktiviteter riktade till valda marknader och målgrupper , med en gemensam varumärkes- plattform. Den lokala organisationen ansvararför.


Tourism in Skånes uppdrag är att marknadsföra Skåne internationellt. Det innebär att våra resurser fokuseras på utvalda utländska marknader och målgrupper.

Inom denna målgrupp har man valt tre segment inom Privatresor: DINK ( double income, no kids), WHOP (wealthy healthy older people), Active family, och ett . Dessa analyser ger underlag för att välja rätt målgrupp , budskap och kommunikationskanaler. Svensk Turism och Swedavia igår i. Destinationen Swedish Lapland är ett starkt och lockande varumärke utomlands, vilket skapar möjligheter att engagera våra målgrupper i exempelvis . Här finns målgrupper som livsnjutare som kan återfinnas under alla teman beroende på utbudet. Dessutom är konkurrensen med andra länder knivskarp. Visit Sweden är kommunikationsbolaget för Sverige.


Den ska vägleda, inspirera och vara lätt att anpassa till lokala förutsättningar. Guiden är uppdelad i fyra delar och presenteras här för att svara på de frågor som dyker . VisitSweden har utvecklat denna kommu- nikationsguide för alla i besöksnäringen. Närområden (t ex Jämtlan Hälsinglan.


Gävle, Örnsköldsvik). Vilken målgrupp är i fokus? Vad är det för upplevelser som målgruppen efterfrågar? Hur vill målgruppen identifiera sig?


Syftet med museet är flera: att engagera designintresserade människor i hela världen och att få fler besökare att besöka Sverige. Regeringen ger Sveriges exportrå Statens jordbruksverk och Visit. IKEA är en annan intressant partner.


IKEA etablerade i Umeå och detta ska naturligtvis tas tillvara.

Säsong: Sommar, höst och vinter. Teman: Outdoor sommar och vinter, Kulturarv och livsnjutare. Genomföra löpande omvärlds- och marknadsbevakning som underlättar för näringens intressenter att göra strategiska och operativa vägval. Målgrupper : Alla åldrar, där Umeå, . Sprida information från sådan .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.