fredag 31 juli 2015

Djurvårdare utökad nivå utbildning

Naturbruk Ljusdal har tillsammans med skogstekniska i Alfta en YH- utbildning till skogsbrukstekniker 3YH-poäng. Kunna driva och leda entreprenadföretag inom avverkning, skogsvård och skoglig planering Kunna leda och planera arbetet i ett arbetslag Ha god teknisk kompetens samt ta till dig nyheter inom metoder . Utbildningen leder ej till legitimation. Vid vårt KTC (Kliniskt träningsentrum) får du under handledning träna på praktiska moment i en trygg, säker och realistisk miljö.


Djurvårdare på utökad nivå.

Du har även möjlighet att ta behörigheten Grundkurs i läkemedelshantering (D djurvårdare på utökad nivå ). Exempel på framtida arbetsplatser är djurvårdare inom djursjukvård eller som djurvårdare rent allmänt. Hör av dig till oss om du har frågor eller vill komma och prova på vår utbildning för en dag. Djursjukvård med röntgenkompetens.


Yrkeshögskoleutbildningen. Sökande på reell kompetens . Flera av våra kurser riktar in sig på träning av hundar och andra djur med fokus på interaktion mellan människor och djur och dess betydelse i samhället inom t.

Bli djurvårdare på utökad nivå genom vår inriktning Djursjukvård. Läs mer om vår utbildning här! När du utbildar dig till Kvalificerad djurvårdare innebär det att du skaffar dig en kvalificerad kompetens för arbete inom djursjukvården.


I vår utbildning får du kunskaper om hur du hanterar och vårdar djur inom djursjukvården och hur du bemöter djur och djurägare professionellt. Du lär dig bland annat om djurs beteende, . På måndagen inledde elever sina studier i SLU:s undervisningshus i Skara. Jag blev förvånad över att hitta denna utbildning , säger eleven Malin Westin som länge letat efter en utbildning som denna.


Men vad jag ser kan jag inte läsa den utbildningen utan speciell behörighet, dvs djurkurser som jag inte har. Min fråga är alltså, vad exakt . Sällskapsdjur (DJUSÄL01) Hundkunskap (HUNHUN01) med möjlighet till Dbehörighet? Eller är det bättre att läsa till djurvårdare utökad nivå i skara? Finns det utbildningar till djurvårdare i Stockholm?


Om du har gått en utbildning för ett av djurslagen och vill komplettera din utbildning med ytterligare ett djurslag behöver du endast läsa de moment som är specifika för det ytterligare djurslaget. Innan du får gå utbildningen måste du ha arbetat på nivå (tidigare kallad djurvårdare på utökad nivå ) i motsvarande minst års . Du får då en progressiv fördjupning och aktiv träning i ditt kommande yrke i den miljö där du sedan ska arbeta. I år har av våra studenter fått jobb eller startat eget direkt efter sin utbildning.

Jag har just hört mig för hos kursadministratören för denna utbildning i Skara och frågade samma. Och sedan har jag läst att det ska finnas djurvårdarutbildningen på komvux nivå men kan inte hitta något sådant. Jag vill jobba som djurvårdare på utökad nivå och har sökt in på en distans utbildning. Men nu funderar jag på om det finns fler utbildningar att söka ifall jag inte kommer in. Jag har sett på jordbruksverket att man inte behöver utbildning för att jobba på grundnivå utan man kan lära sig det som behövs . Vill du läsa en djurutbildning på yrkeshögskola?


Här listas ett antal YH- utbildningar som har med djur och djurskötsel att göra. Det är nivån som avgör vilka arbetsuppgifter som får utföras. Den som vill arbeta som djurvårdare på utökad nivå kan gå Naturbruksgymnasiet eller en 5-årig YH- utbildning.


Den hade 3sökande till platser, vilket är många med tanke på att det är en helt nystartad utbildning. Det är en gedigen utbildning där man lär sig arbeta med djurens hälsa och .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.