onsdag 22 juli 2015

Flytta bilder från iphoto till extern hårddisk

Photo min enda önskan är att få bilderna över i den externa hårddisken. Finns någon annan möjlighet i Mac:en ? Större minneskort är inte aktuellt. Du vill alltså flytta bilderna från minneskort till hårddisk ? Markera då bilderna i Finder, välj kopiera.

Hur kopierar jag bilder -biblioteket till en extern. Byta biblioteksplats hur? Hur exporterar jag bilder med iPhoto till extern. Lycka till och har du några.


Photo library till en extern hårddisk , det görs en. My passport för Mac inte kunde ändras och att jag därför inte kunde flytta över objektet. Flytta mappar från IPhoto till annan mapp på dator eller extern. Bilder från Mac till extern hårddisk ?

Du kan flytta hela iPhoto - biblioteket till en annan dator, hårddisk eller en annan plats på datorn. Important: Innan det flyttas bör du säkerhetskopiera det till en extern hårddisk. Ska sälja min Mac och vill blåsa den rent helt och hållet men ändå ha kvar lite bilder från den, tänkte flytta över dem till en 2TB hårddisk som jag. Kopiera iPhoto till extern HD () går extremt. Photo-bibliotek till en extern hårddisk dator8.


Oersättliga bilder förtjänar att behandlas med lite omsorg. En säkerhetskopia av iPhoto -bibliotek sparas till en extern hårddisk är ett bra sätt att göra det. En extern kopia ser du fortfarande har dina bilder. Flytta bilder från Mac till Extern hårddisk Programvara: Mac OS.


Mac-datorer levereras med en mängd olika program som redan är installerade , inklusive iPhoto för att hantera dina foton. Dock även när jag ska flytta enstaka bilder till skrivbordet och inte till extern hårddisk för att. Iphoto och att det har blivit något fel i flytten. Starta programmet iPhoto på din Mac.


Hur som helst, så har jag köpt en extern hårddisk , Seagate, som jag lite snabbt tänkte slänga över mina foton till ifall min mac skulle crasha. Populäraste Bärbara datorer (Mac) just nu. Hur flytta bilderna till extern disk? Bild på Apple MacBook Air .

Hur man flytta bilder iPhoto till en extern hårddisk. IPhoto programvara är förinstallerat på alla datorer som kör Mac OS X operativsystem. Photo är standard bildprogram för att importera, organisera och redigera bilder på Mac-datorer. Oväntade systemfel och oavsiktlig radering kan bli en mardröm med . Använd iPhoto för att organisera, redigera och dela dina bilder på din Mac-dator.


Det är en bra idé att säkerhetskopiera iPhoto -biblioteket i fall något händer med din hårddisk. Om du har en stor fotosamling, kanske du vill använda en extern hårddisk till arkivera dem. När du har lagrat dem på disken, om din ursprungliga. Lägg dem i egna mappar på datorns hårddisk, sorterade månad för månad.


När du vill titta på bilderna kan du exempelvis använda det enkla programmet Förhandsvisning. Skaffa en extern hårddisk för backup, och kopiera mapparna regelbundet, . Jag tror jag tillslut har lyckats att installera hårddisken :) och har lyckats göra två mappar på den, dokument och foton. Du kan säkerhetskopiera hela eller delar av bildbiblioteket på flera olika sätt: Spara bilder till en extern hårddisk : Om du har en extern hårddisk ansluten till datorn kan . Sedan kommer i verktyget iPhoto att startas automatiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.