torsdag 30 juli 2015

Radera bilder iphone efter import

Tänkte inte behöva radera en och . Photofråga - ta bort originalbilder efter import till bib. Det är enkelt att ta bort de bilder och videor som du inte längre vill ha. Det är bara att trycka på symbolen för papperskorgen så är det klart.


Du kan också läsa om hur du skapar mer utrymme på din enhet och hur du kan få tillbaka dina bilder om du råkar ta bort dem av misstag. Om du inte har aktiverat iCloud‑bildbibliotek på din iOS ‑enhet eller Mac kan du radera bilder och videor från albumet i Kamerarulle på din iOS ‑enhet,.

I appen Bilder på din iOS ‑enhet ( iOS eller senare) trycker du på Bilder längst ned på skärmen och visar sedan bilderna och videorna efter ögonblick. I Bilder i Mac OS så kan man också radera , genom att välja Radera objekt efter import. Jag vet inte om detta har med att alla bilder ska lagras i iCloud och att den på . Efter automatisk identifiering av enheten, välj “ Radera borttagna filer” på huvudgränssnittet. Jag har aldrig rensat bilderna. Svar: Det beror på om du verkligen vill ta bort alla bilder eller inte.


Vill du bara göra dig av med en. Istället hamnar de i det särskilda albumet Senast raderade och tas sedan bort helt efter dagar.

Begränsningen blir du av . Okej, ja näe det är sättet jag vet hur man får bort det. Man borde kunna radera direkt i lurn, men det är sällan jag överför bilder till telefonen ^^. När du raderar en bild från Min bildström raderas den från vyn Min bildström på alla dina enheter när du ansluter dem till wifi eller Ethernet. Alla enheter måste använda den mjukvara som krävs och ha Min bildström.


Jag gick på finder - program - bildinsamling och valde att importera allt till bilder , men alla bilder följer inte med till datorn. Sedan har jag även provat att öppna bilder och sedan klicka på import - radera objekt efter import - importera alla, då försvann vissa bilder ur telefonen och hamnade i datorn, men inte . Lycka till och har du några frågor får du gärna. Om du vill ha en struktur i din Ipad som bygger på fototillfälle är väl det enklaste att efter varje import markera alla bilderna i Senaste import och skapa ett nytt album som du döper efter fototillfället. Sen kan du ha det som utgångspunkt och sortera vidare, ta bort icke godkända bilder osv. Men bilder kan ta upp en hel del utrymme.


Eftersom vi använder Picasa hos oss, importerar vi senare alla bilder till en annan mapp för att sortera dem i mappar med dagens datum. Det underlättar vårt arbete . Problemet är att de inte försvinner även om jag säger att den ska radera bilderna på telefonen efter import. Alltså, hur raderar man redan importerade bilder från .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.