onsdag 29 juli 2015

Hultman konstnär

Välkommen till mitt virtuella galleri. Här visar jag mina litografier och ett urval av akryler som jag målat. Litografier finns att köpa direkt av mig.


I min ateljé brukar jag också ha ett antal akryler till försäljning. Bläddra gärna runt i menyerna och klicka på bilderna för att se dem större.

Webmaster: Göran Edqvist. Anders Hultman litografier på GalleriStockholm. Som ur hål funna principer. Adress Galleri Hultman Tranarpsv. Associativt samspel mellan.


PRODUKTION OCH FÖRSÄLJNING AV KONST OCH KONSTHANTVERK SAMT DÄRMED FÖRENLIG VERKSAMHET. Hagströms blir en Hultman.

Efter år som musikshop har kultbutiken förvandlats till konstgalleri. Det finns något oemotståndligt äkta och nära i den harmoniska värld han målar med varm romantik och sjungande musikalitet, en bortglömd del av våra hjärtan som pryds av vackra . Ingen, eller mycket begränsad relevant information om konstnären funnen. Konstvandringen, maj, juni, juli. Minibild saknas, men större kan finnas ändå - klicka!


Vernissagen öppnar på lördag mars klockan 11. Galleriet håller normalt öppet onsdagar, torsdagar och lördagar. Nu under vernissagen är det även öppet på söndag mars.


OIDENTIFIERAD KONSTNÄR , olja på duk, signerad O HULTMAN. I vår butik finner Du ett ovanligt brett urval som omfattar såväl oljemålning, akvarell som grafik . Tillsammans visar konstnärsgruppen en bredd från olja och akvarell, till textil, foto och keramik. Totalt har Scanian Art Group runt medlemmar från hela Skåne, men i Åstorp visar av dem sina verk. Den sammanhållande länken är keramikern Catarina Hultman , i vars galleri utställningen äger rum. Anders är mannen bakom tavlorna vi brukar lotta ut i midsommarfestens konstlotteri.


Väl värt ett besök – Webbmästaren. Det här inlägget postades i Nyheter av .

Kärleken fick henne att flytta till Sverige. Margrethe Hultmans konstnärliga påbrå går generationer tillbaka. Hennes farfarsfar gjorde en del av . Han nämner även att han funnit en del inspiration utav Olle Olsson Hagalund samt göteborgskolorister som Ragnar Sandberg och Inge Schiöler. Foto: Jean-Baptiste Béranger.


Jag heter Jan Hultman och är en självlärd konstnär som mest målar i akvarell. Målar dock numera i olja också samt har jobbat med grafik också. Dessa bilder på denna sida är akvareller som jag målat. Målar helst djur och natur men även annat också ibland.


Jag har ställt ut över gånger både på egna och . Originalkonst av Catarina Hultman. Se samtliga konstverk i konstnärens galleri. Petra Hultman , konstnär , och elever testar stop-motionfilm.


Det blev en bekräftelse för mig som konstnär. En bekräftelse som var viktig för henne. Jag är inte från en konstnärsfamilj och jag kommer inte från en kultursta säger hon. Kändisar som fyller år samma dag.


Det är populäre Jonas Nilsson som är i farten igen med en rikhaltig produktion av färska oljemålningar och fräscha akvareller med fågelmotiv. Sedan arton års ålder har Jonas varit i en unik position på den svenska konstarenan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.