tisdag 27 oktober 2015

Bra appar barn

Här hittar du recensioner av roliga, pedagogiska och barnvänliga barnspel, spel och appar för barn. Appar går att köpa på nätet online i flera butiker direkt utan att . Tips på bra appar till barn. Det finns massor av appar som passar barn.


Många av dom är dessutom inte bara roliga, barnen lär sig samtidigt som de spelar. Happi läser från Happi Papi Happi läser är.

Här har jag bara listat några få av apparna som jag har i min padda. Jag brukar skilja på spelappar och på öppna appar. Skärmtid behöver inte vara ett skrämselord – vad barnen faktiskt gör avgör hur nyttigt det är att sitta där. Med de här apparna kanske du själv vill vara med och leka. Ett busenkelt minipiano som är roligt för nästan alla barn åtminstone en liten stund.


Har även inspelningsfunktion som är mycket populär. Ett trumprogram där man får . Ett perfekt läromedel, eller en fara för våra barns sociala utveckling? LOPPI tog ett snack med logopeden Malin Pettersson för att reda ut vad som egentligen gäller kring barns användning av surfplattor.

Dessutom listar hon apptips som du kan låta ditt barn använda med gott samvete! Appar för lärande - recenserade av lärare. Alltid kopplat till läroplanen. Smidiga och med ett oändligt utbud av spel och nyttiga appar tar de långt mindre plats på resan än skrymmande spel och böcker. Fler och fler föräldrar får upp ögonen för att det finns bra appar som är skapade för barn.


Läs recensioner, jämför kundbetyg, se skärmavbilder och läs mer om App för barn - Spel appar barn. Hämta App för barn - Spel appar barn för att använda på din Apple TV. Hämta Spel För Barn - Barnspel appar för att använda på din Apple TV.


Storhelgen kommer och surfplattorna kommer att gå varma, vad finns det för kloka och busiga appar för barn ? Vi tipsar om bästa appar för barn mellan tre och år. Nyhetsmorgon dan före dopparedagen och pratar om smarta och bra appar. Daniel Wieselberg som är grundare av PappasAppar.


De flesta är av pedagogisk karaktär och gjorda så det blir roligt för barn. Letar runt bland lite bra ipad appar för mina barn. Min son älskar en app som heter little li at the farm och jag undrar. Genvägen är en berättelse om två barn som hamnar i ett äventyr på vägen hem från skolan. Ingen text utan allt berättas - så det är inte egentligen en kapitelbok.


Fina bilder och en bra historia.

Här får du tips om bra appar och datorspel, brädspel och sällskapsspel för barn från år och uppåt. Väntar med spänning varje fredag. Så lyxigt att få appar som är testade och barnvänliga.


Min absoluta favoritsida när det gäller att hitta bra pedagogiska appar för barn , både för de egna barnen och i mitt jobb som förskollärare. Det är dessa som Pappas Appar handlar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.