torsdag 29 oktober 2015

Google översättning

Det är enkelt att visa översättningar medan du surfar på webben. På nätet behöver du inte vara något språkgeni. Så här fixar webbläsare översättningen med automatik.


För vissa språk erbjuder tjänsten användaren att skriva in alternativa översättningar, exempel för tekniska termer, som skall finnas tillgängliga vid framtida . Du kan ändra språket som används i Chrome och låta Chrome översätta webbsidor åt dig.

Chrome När en sida du besöker är skriven på ett språk som du inte för. Chrome Om en sida du besöker är skriven på ett språk som du inte först. SV, Svenska, IT, Italienska.


Många engelskspråkiga hemsida på internet blir ibland hinder för oss som inte talar engelska att läsa på webbplatsen. Språkbarriärerna raseras alltmer allt eftersom översättningsteknikerna förbättras. Men att översätta med tekniken är inte riskfritt.


Bläddra milions ord och fraser på alla språk.

Du sitter framför datorn med en obegriplig text på italienska. Ett musklick och några sekunder senare är den översatt till svenska. I slutet av artikeln hittar ni ikoner för översättning.


Inte undra på att Gefle ser möjligheter att avancera i Europa League-kvalet. När en människa hör en tvetydig mening kan han gissa den rätta innebörden i sammanhanget. Kan bli ganska roliga fel. Testade med en bit av Din skugga.


Gjorde bara från svenska - annat språk - svenska, men om man blandar språk spårar översättningen ur. Tänke vi kunde bidra med lite roliga . Sök efter: Senaste inläggen. Completely spam free, opt out any time. Låter som att jag är helt efterbliven. I och för sig, det gör det på svenska me MEN I ALLA FALL!


Det bästa var översättningen på ”Stuck in Sundsvall” som jag avslutar alla inlägg med. Varför är översättning viktigt egentligen? Här reder Malin Ljungberg ut det hela.

Nu var det min födelsedag och min kära fru hade skvallrat för mina jobbarkompisar. Det var mycket trevligt och väldigt fint gjort, jag hade en väldigt bra dag. Min fru överraskade mig med att åka på IKEA dagen före och köpa Bilar, . El Pais med hjälp av Babel fish.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.