onsdag 24 maj 2017

Icloud hitta min iphone

Du behöver bara logga in på iCloud. Apple-ID-konton och titta efter enheten. Funktionerna är sedan identiska. Klicka på Inställningar och välj iCloud.


Peka på reglaget för att starta funktionen.

Om du har flera enheter anslutna . Välj Tillåt i rutan som dyker upp. Passa även på att aktivera Skicka senaste . Nedan instruktion visar dels hur denna funktion kan göras på aktuell enhet direkt alternativt genom Apples tjänst iCloud. När iCloud har hittat din mobil kan du välja att spela upp lju lägga in ett nummer (som du kan nås på) som visas på din borttappade mobil eller helt enkelt radera allt innehåll . Hitta din enhet Identifiera den ungefärliga platsen för dina iOS-enheter och Mac- datorer. Jag har nyligen köpt en 5a och övergick från min 4a.


Nu har jag problem med mitt.

Vill inte bli indragen i något skit om den är stulen. Antagligen så var killen jag . AVAKTIVERA “ HITTA MIN iPHONE ” I iCLOUD. Det finns en mycket smidig funktion i din Mac som heter. Den finns många funktioner kring detta, men nu ska jag visa på hur du kan ha koll på din dator om det råkar bli stulen, bortappad eller motsvarande.


Fungera endast med MacOS Lion eller iOS 5. Börja med att gå till Systeminställningar, . Undrar hur det kan komma sig? Har även tittat på om min mobil är aktiverad (enl. länken du angett) och aktiveringslåset är på. En guide för att ta bort din enhet från iCloud. Har du glömt dina inloggnings- uppgifter kan du återställa dessa via iforgot. Enheten tas bort från din iCloud -server.


Det innebär i praktiken att vid aktivering av någon av funktionerna låses även den aktuella enheten till det aktiva AppleID. Om Din enhet är stulen kan. Du gå till närmaste dator med Internet- uppkoppling.


Mac eller PC spelar ingen roll.

Om Du inget har kan Du skaffa ett på. Slå av enheten och ansluter till internet. Läs mer om Aktiveringslåset på din tidszon. Sedan dess har tjänsten varit gratis och i och med iOS så fick alla användare . Mindre än en vecka efter lanseringen av iCloud har tjänsten redan använts av en New York-make för att hitta sin (förmodat) otrogna hustru.


Hitta vännerxär en tjänst där man kan låta sina vänner se var man befinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.