onsdag 24 maj 2017

Vanliga fel volvo v70

Kvalitetsmässigt verkar nyare Vhålla ihop lite bättre än föregångaren. Men ett allvarligt fel gäller dieselmotorerna D och D5. På några exemplar har generatorremmen hoppat av och orsakat motorhaveri. Det blir mycket dyrbart om garanti eller motorförsäkring inte täcker.


Dessbättre är felet inte särskilt . Vanliga fel : Automatlådorna: Är väl inte deras starkaste sida, en del strul med dem.

Inge hugg, ryck eller missljud är normalt = titta på någon annan. Krängningshämmarstagen fram och bak: Sitter det sådanna med dubbeldamask så är det i princip så bra det kan bli, gör det inte det så pruta eller kräv nya. Volvo XCawd -- Mestmotor.


Köpråd VTDI - Mestmotor. VClassic -- Mestmotor. Men de populära dieselmotorerna D och Dhar haft en del problem. Det här blir dyrbart när varken . Hjulupphängningar Elektronik?

Vilken av årsmodellerna är att föredra? Facelift, inredning osv? Biltema verkar ha mkt delar till dem och det borde ju ha hamnat några på skroten vid det här laget, så delar borde ju inte vara så dyra. Välkommen med era åsikter!


Har letat runt lite men inte hittat någon tråd som behandlar modellen. T-som jag har chans att byta till. Finns det några vanliga fel som inträffar efter ett visst antal mil oh lite sådant vill jag ha reda på.


Vad ska man akta sig för helt enkelt;) . Tänkte kolla läget med er som är lite mer haj på området, angående vanliga fel och sådär. Man har ju hört rätt mycket om bromsbackarna, om . Begagnat tycks det skilja upp till 50. Bättre markfrigång och fyrhjulsdrift gör den till en utmärkt bil för svenska vägar av alla de slag men du kan ju faktiskt få fyrhjulsdrift, AW även i vanliga V… Fel och brister då?


Vhelt enkelt så bra i vilket fall som helst så det kvittar om den är lite äldre och har gått massa mil? Jag vill höra ALLA åsikter. Vi är INTE nöjda med den. F har lite svårt att ställa om ibland så om man tankat. Det rör sig om obalans som kan bero på kardanaxeln men en vanli- gare orsak är att smuts tenderar att virvla upp och lagras i bakfälgarna som torkar och ger obehagliga vibrationer.


Det är alltså INTE den vanliga geartroniclådan i denna drivlina.

Småfel som kan irritera även den . Jag har kört 170hk versionen. Den går mycket bra, motorn känns stark och inte trött, men det är förstås ingen sportbil. En sportbil kan ju aldrig en Vbli, jaja visst det finns R- modeller som givetvis är fantastiska att köra men karossen är och . Ska man satsa på en svensksåld eller är det någon större risk att köpa en som är importerad? Vår bil har haft två fel. T-tec tyget i förarsätet började spricka upp, bilen var mindre än två år och det åtgärdades på garanti.


Jag skulle kunna tänka mig att senare Vhar något bättre sidokrockskydd än de äldre tack vare de bulligare karossidorna och tjockare dörrarna, men även en tidig Vuppfyller alla. Nej det är farligt men jag skulle inte vilja ha en bil som det brunnit under huven,Det kan bli massor av el fel senare. Verkstadsbesök Hos Saab 9-noteras oljeläckage i motorn, problem med startspärrar och falsklarm, medan Saab . Ju mindre delar i bilen, desto mindre chans av feler.


Bi-fuel bilar har ju två komplett bränslesystemer, så chanser till fel är lite större. Men i samma tid är det också en skydd att ha två bränslesystemer: om någon går fel i en system, man kan alltid kör hemma med den annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.