onsdag 20 augusti 2014

Invertersvets esab

Robust och tålig strömkälla för professionella bågsvetsare! Den jämna likströmmen tillåter svetsning i de flesta metaller och legeringar, t. Buddy Arc 1kan användas med de flesta elektroder med Ø till mm. Utmärkt att använda med generatordrift och är speciellt utvecklad för påfrestande miljöer och portabelt bruk. Elektroniken kyls av en mycket effektiv fläkt och .

Jämför priser och läs recensioner på Elverktyg. Välkommen till PriceRunner! ESAB använder sig av Cookies. Om du inte vill ta emot cookies från ESABs webbplats kan du välja att lämna webbplatsen eller konfigurera din webbläsare så att den antingen aviserar när du tar emot en cookie, så att du kan välja om du ska acceptera den eller inte, eller spärrar alla eller vissa typer av cookies. Liten robust 1-fas 230V inverter för MMA-svetsning.


Svetsar elektroder upp till mm. Enkel att bära med sig - väger endast kg.

Komplett med svetsplatsutrustning. O andra sidan vill jag inte köpa nåt skit som kommer strula o är extremt svårsvetsad. Måste ju vara enklare att lära sig på en bra svets. Har hört gott om kemppi minarc 15 men den är lite dyr. Esab buddy arc 1är lite billigare.


Vågar knappt köpa beg om det inte är nån jag vet o . Då verkar det billigaste vara en svetstransformator (typ 9på jula, biltema, CO). En invertersvets kostar lite mer. Vad får jag för det högre priset? Klart du ska he en liten invertersvets.


Men det finns fler än kemppi att titta på. Esab caddy till exempel, en kanon svets. Eller selco genesis, det är selco som gör innehållet till esabs maskiner. Jag har själv en selco och är helnöj har svetsat både minarc och caddy och måste säga att jag inte kan säga att . Farsan har en Helvi svets den fungerar och var billig, men jag skulle lägga det dubbla på en Esab istället Hur man än vrider och vänder på det, både på skogsforum och övriga.


Jag skulle satsa på en relativt liten men bra MIG och använda mellanskillnaden till en kraftigare till att köpa en bra invertersvets.

Aktiv PFC-krets gör att de flesta elektroder med Ø mm kan svetsas med endast A trög säkring. Justerbar Hot-start - förenklar tändningen och minimerar startproblem. Jag köpte en esab inverter för ca ett år sen och den har för mitt hobbybruk funkat hur bra som helst. Dom här moderna enfas maskinerna funkar ju bra säger de flesta.


Vet inte hur det är med kända fabrik vs med okända. Jag har ju nån sorts verktygsfetish så jag väntade tills jag hade råd o köpte ett mer känt . Jag tycker du ska ha en invertersvets , 1ampere räcker väldigt långt om det inte är kranarmar du ska svetsa. Fungerar ej, oklar anledning. Esab är ju ett mer kännt märke så det blir väl lite lättare att få tag i reservdelar när det behövs.


Esab svetsen och biltema 180E svetsen kostar lika mycket, men vilken vinner man på att köpa? Finns det någon anledning att ens fundera på 150E när man även tittar på C1och 180E?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.