måndag 29 september 2014

Behandla garagegolv

Garagegolv ska främst stå emot smuts och oljefläckar. Här får du tips på tre olika sätt att behandla golvet. Det är så att jag har blivit med hus så kommer nog hänga här inne en hel del då det helt säkert kommer att dyka upp både det ena och det. Lämplig behandling av betonggolv i garage? Fråga Experten: Behandling av betonggolv i garage?


Jag har ett nyligen gjutet (3-mån sedan), och hittills oanvänt, garagegolv som jag skulle vilja behandla för att få en motståndskraftig yta (mot ev oljespill).

I ett garage vill man att golvet skall ha hög . Har ett 80mgarage som jag ska behandla golvet på men vet inte riktigt vad jag ska ha. Jag har möjlighet att fixa Ljusgrå epoxifärg till riktigt bra pris men vet inte om det är det bästa att använda. I lördags behandlade vi uteplatsen som vi gjöt i somras. Hur skulle ni behandla ert golv?


När vi gjorde gjutningen valde vi att låta glätta ytan, vilket gör den jämnare, slätare och mindre porös än om man bara låter den vara. Vi ville dock behandla ytan med något för att skydda den mot skador som kan tänkas uppstå och även för att få den . Genom att behandla golvet kan man på ett enkelt sätt höja dess kvalitet och förlänga dess livslängd!

Hagmans har ett brett urval av produkter både för golvmålning och för golvbeläggning. När det gäller produkter för målning av golv har vi ett brett sortiment av både en- och tvåkomponents produkter. För den med betonggolv inomhus, exempelvis i källaren eller i ett garage, är det viktigt att underhålla och reparera betonggolvet med jämna mellanrum. Nyckelegenskaper: Mycket lätt att. En artikel om att gjuta och efterbehandla sitt betonggolv.


Det rör allt från nyproduktion till pågjutning. Gjuta, laga, måla, isolera, behandla och slipa betonggolv till garage, källare och badrum. Vi håller på och bygger en avdelning för våra hönor i vårat föråd.


Vi har betonggolv där och hade tänkt behandla det för att skydda golvet så att det inte suger åt sej något. Vi funderar på att olja golvet med betongolja, . Jag kommer använda rullmattor och plåtar för att spara på golvet. Att bara behandla golvet så att det binder damm o. Att rengöra betonggolv och tvätta betongplattor behöver inta vara svårt.


Här hittar du en enkel guide för att behandla betonggolv på bästa sätt. Det finns många olika sätt att behandla ett betonggolv på. CFF hjälper er att välja det bästa alternativ för ytbehandling utifrån era behov och skiktet på betongplattan.


Med vår breda kompetens och profil kan vi erbjuda dig som kund en helhetslösning med rätt produkter och rätt utförande för just era behov.

En ganska billig åtgärd man kan göra för att få golvet lättstädat är att behandla det med Nuretan-olja,men det blir bäst om man nyligen gjutit golvet och är fettfritt. Jag har haft planer för mitt garagegolv i två år nu som är målat marmofloor med flakes tyvärr har färgen börjat lossa i stora sjok. Jag vidhåller bestämt att det bästa är ett slipat, omålat betonggolv som behandlas med dammbindande vax.


Men det har jag ju tjatat om förut. Så jag håller absolut med Solis i det att om golvet redan ligger så är det bästa att slipa och behandla ytan med vax eller impregnerande primer. Betong är ett rufft och vackert golvmaterial som blir allt populärare. Oavsett om du just lagt ett nytt betonggolv eller ska fräscha upp ett gammalt, gör lite färg ofta pricken över i. I de flesta fall går det alldeles utmärkt att måla betonggolv , även på balkongen, men det finns dock några punkter som är bra att tänka på innan man.


Har byggt nytt varmgarage för två bilar och vill nu ha tips på vad jag ska behandla betonggolvet med. Golvytan är ca x 6m.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.