fredag 26 september 2014

Roligt yrke

Jobbar som ssk sen år tillbaks o tycker jag har väldigt bra betalt jämfört med andra i samma yrke. Jobbar i stockholm på ett akutintag på sjukhus. Det du tycker om mina åsikter torkar jag röven med. Jag är ganska kreativ,gillar människor men att sitta på ett kontor framför en dator är inte min grej.


Det ska vara roligt ,med roligt menas givande.

Inget man ska vara trött på efter 1v. Jag hatar att plugga,så max år. Dystrare är utsikterna för beteendevetare, bibliotekarier, samhällsvetare och optiker. Men man ska inte låta sig nedslås, utan fundera på hur man ska bete sig för att öka sina chanser.


Inom ett och samma yrke kan det finnas delområden där det ser väldigt olika ut. Hej, ska eventuellt plugga till nätverkstekniker. Ni som är det eller har jobbat med det, är det ett roligt yrke ? Hur ser en arbetsdag ut?

Länge har jag funderat på vad jag ska bli i framtiden. Jag tycker att hantverk verkar kul och ger helt ok med stålars. Min brorsa läste el på gymnasiet, och nu har han tagit en ky-utbildning och läst in lite om ventilationsteknik och sådant också. Det verkar lite roligt, och han har redan fått ett jobb på det. Tandhygienist är ett legitimerat yrke som . Han arbetar med ventilationspumpar i Linköping på ett större företag som jag . Och hur skulle det vara att bli pascha i Turkiet?


Vad hade en pascha för sig i sitt harem, där han hade hundratals sköna kvinnor instängda? Det kunde vara ett roligt yrke , som borde prövas. Många slags företag frestade Sigfri men det fanns ett yrke som han inte förstod att någon kunde ha: Slaktarens. Ett roligt yrke : Poliskonstapelns.


Från: En himla många program. Polisen: Det var två pojkar som var ute och cyklade. Och så sa den ena: ” Din stänkskärm skramlar så förskräckligt. Och då sa den första: ”Jo, din stänkskärm skramlar så förskräckligt.


Det måste vara ett spännande, ett mycket roligt yrke detta.

Böckerna ha ju också en alldeles särskild underbar atmosfär omkring sig, som man ovillkorligen måste trivas i. Man får möjligen damm på händerna av att syssla med dem, men de samla aldrig damm på hjärtat. Eftersom jag är författare är det alltid en viss bok jag . De fyller i varandras meningar: – Vi har haft annonser ute i ett halvår för vissa tjänster, utan att få en enda sökande. I framtiden kommer det att bli ännu större rekryteringsproblem. Att vara pensionär är inget yrke ! Man tar inte råd av yrkesvägledare om hur man blir pensionär. Man lägger inte upp sitt CV på nätet för att sno åt sig ett maffigt pensionärsjobb.


Det finns varken yrkesskolor eller universitet som utbildar dig till pensionär. Man är polis eller lektor eller journalist. Så länge jag tyckte att jobbet var roligt så var jag snabbast på kontoret, turboknappen gick igång och jag var som en maskin. Men så blev bloggen större, jag ägnade mer tid åt den på jobbet och jag började slarva så pass med arbetsuppgifterna att jag fick sluta. För mig är det väldig tydligt med att jag måste.


Det första kravet på satir och underhållning är ju att det skall vara roligt , men det var ju inte det där. Någon objektiv rolighet finns givetvis inte. Det sista yrke jag skulle vilja ha idag, trots att jag en gång hade ambitioner åt . Dolt yrke ger stor chans till jobb. I dag kommer personal på Lantmäteriverket till Alléskolan för att värva elever till lantmäteriutbildningar.


Ett yrke som det råder brist på redan i dag och kommer att råda stor brist på inom den närmaste framtiden. Hon berättar att yrket är mångsidigt och roligt. Hon hoppas att fler upptäcker yrket för det råder brist på ortopedingenjörer. Det är ett väldigt roligt yrke där man får otroligt mycket tillbaks. Dessutom lär det inte vara så svårt att få jobb med tanke på att det utbildas för få i relation till efterfrågan.


VeHanna Maria Olofsdotter Nilsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.