måndag 22 september 2014

Elvinsch jula

Praktisk lyftvinsch med fjärrkontroll. Konstruerad för vertikal lyftning, lastning och säkring. Vinschar Vi gillar välutrustade garage, gnistrande rena bilar, smarta biltillbehör och praktiska hjälpmedel för transport och lastsäkring. Med sladdlös fjärrkontroll. HAMRON ATV-vinsch V 9kg.


Sen kanke detta är sanning med modifikation.

Stort lager och snabba leveranser. Men 8 snabbare för 300kr. Och jag har också hört positivt om CO vinschen sen de bytte till ståldrev. Anmäl till moderator Loggat. Jag ska köpa en elvinsch till min stockkärra.


Tar gärna emot tips på en bra (läs stark, snabb och pålitlig) 12V vinsch med nylonlina och fjärrstyrning från Kina eller något annat billigt ställe. Jag undrar därför om någon här har erfarenhet av någon typ av elvinsch och om det är smidigt att använda i praktiken? Kan man koppla den till bilens batteri eller måste man ha ett separat?

Har sett att det finns billiga elvinschar på ex. Biltema och Jula , är det någon som testat dessa och vet om de är något . Visa tråd - Elvinsch till slakt forum. Jag har tänkt skaffa mig en elvinsch till att hissa dött vilt med och skulle behöva tips på lämplig sådan. Handlar som tyngst om vuxna vildsvin. Användarvisningsbild P-O.


Finns det någon som vet hur mycket en elvinsch låter på ett ungefär? Hydrauliska vinschar för kranmontage! Den lilla Jula vinschen har jag testat vintertid och då går det bra att vinscha kontinuerligt.


Jag skulle vilja ha en hydraulvinsch istället med motorpaketet på grinden till vagnen. Så clas ohlsson och jula har dessa också, märkligt att jag inte har sett dem trots att jag har kollat där innan jag letade utomlands. Tanken är att jag ska flytta säckar med pellets samt kunna använda den för andra tyngre lyft i garaget. Vet du om det finns att köpa till någon löpvagn som monteras på en balk i . Mycket kraftfull vinsch med magnetventil av typen ISM (Integrated Solenoid Module). Växellåda: 3-stegs planetväxel, utväxling 178:1.


Monteringsprofil för elvinsch. Grejor går sönder, så firmor som Clas Ohlson, Jula , Biltema är här ett.

Någon som har bra tips om var man köper lämpliga vinschar för att få upp ett Versatower. Fästet har standard 90mm avstånd för bult. Undrar vad en elvinsch klarar att lyfta lodrätt om den klarar att dra 800kg i graders lutning?


De är relativt starka med låg utväxling, ovan är ett exempel om du orkar pilla lite med 12v. Annars finns handvinsch på samma ställe för nån hundring, ersätt den löstagbara veven med elmotor, piece of kaka. Riktig getto-mod är att svetsa fast en hylsa på motorns axel .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.