fredag 29 april 2016

Armeringsnät k rauta

På K - rauta hittar du ett stort utbud av armering för ett hållbart betongprojekt. Vi erbjuder både armeringsjärn och armeringsnät till ett bra pris. En tredjedel av det priset köper min firma in för.


Det finns alltså bra mycket billigare. Vem köper nät på K - Rauta tex? Alla nät som säljs i sverige ska vara typgodkända och SBSlistade.

Jag har sett bilder på ett dylikt i en trädgårdsbok, men kan inte hitta varmgalvat armeringsnät i tillräckliga dimensioner på någon av standardbyggvaruhusen ( Beijers, K - rauta , Ahlsells). Jag vet att det finns vanliga armeringsnät att köpa, . Vill du köpa större mängder finns det också i rullar på till exempel K - rauta. Och det kallas armeringsnät. Hur gjorde jag korgarna?


Fler av mina bilder och alla instruktioner i steg för steg hittar du HÄR. Gillar du hyllan på bilden? HÄR hittar du fler bilder och instruktioner. Först var vi med släpvagn till K - rauta.

Så fick vi långa en stor avbitare och så gjorde vi näten i mindre bitar. Ett nät blev bitar, och så rymdes de på släpvagnen. Allt gott och väl, näten var lämpliga att bära och de var lätta att få in då de var ungefär 2. Jag har köpt små armeringsnät på K - Rauta , men de har stora också.


Det var behändigare för mig att ta de små inne i bilen än att köra omkring med flera kvadratmeter på taket. Jag köpte en rulle najtråd också, och några långa järn som ska slås ner i marken. Jag ska försöka skarva till en båge, få se hur . Den kan fungera som en avdelare i rabatt, en spaljé eller runt en del av en uteplats eller ett trädäck.


Placera armeringsjärnet på distansklossar för att få nätet mitt i gjutningen för starkast konstruktion. Armeringsnätet används för armering av gjuten platta. Välj egenskaper (st) och . Nätet hittar ni billigt hos k - rauta osv. Mina föräldrar köpte vårt stora i hallen hos butiken Grafitgrå som ligger i Kaxholmen här i Småland. De skulle jag också vilja shoutouta!


Mycket i vårt hem kommer därifrån, som exempelvis glas och tallriksunderlägg i tjock filt, korgar osv. De finns på instagram som . I vinförrådet har vi murat med tegelsten och armeringsjärn. Vi byggde först upp väggen, sedan kaklade vi den med ett tegelliknande kakel som vi hittade på K - rauta.


Så jag var på K - rauta för att köpa målarfärg förra veckan.

Och så såg jag den här högen med färdigklippta armeringsnät. Från den sekunden i mitt liv var det bestämt, det där .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.