torsdag 28 april 2016

Samlag

Vi har nog alla ställt oss frågan: Hur länge är det egentligen normalt att ha sex? Samlag kan genomföras av olika orsaker, . Lyckligtvis behöver vi inte ta reda på detta på egen hand. En forskare från Australien har nämligen luskat åt oss.


Jag undrar hur långt ska ett normalt samlag ska vara?

Finns det någon statistik? En magnetkamera har fångat ett samlag på ett sätt som du aldrig skådat det tidigare. Petting eller ”smeksex” är sexuell samvaro där man smeker varandra utan att ha samlag. Vid petting kelar du för att stimulera din partners kropp så att den sexuella spänningen stiger. Det slutar oftast med att den ena eller båda parter får orgasm och utlösning.


Jag har hört att det ska svida ibland när man kissar efter samlag , därför att snoppen gnuggas mot kisshålet. De första gångerna vi hade sex sved det inte, men sedan förra veckan svider det när jag kissar, och ibland svider det också ett tag efteråt och det är svårt att sitta still då.

Jag känner mig också kissnödig ofta. Den vanligaste anledningen till att det gör ont vid samlag är att tjejen inte är tillräckligt upphetsad och våt. Det är mycket som ska hända i kvinnokroppen för att den ska vara redo för samlag.


Ha längre förspel eller ha annat sex istället. En annan anledning till smärtor vid samlag är vestibulit, en sjukdom som gör att nerverna i . Jag och min pojkvän har hittills haft samlag fyra gånger. Första gången var för några veckor sen och det var första gången jag hade samlag.


Efter varje gång vi har jag blödit lite. Det blöder inte lika mycket nu som det gjorde efter de första gångerna. Men det gör fortfarande lite ont i början av sexet. Jag har hunnit bli och kan få upp till 10- vaginala orgasmer.


Förr menade läkarna att män först och främst blev impotenta av psykiska skäl som t ex ångest för att inte duga eller andra hämningar som skulle lösas. Misslyckade samlag är ett stort problem för många par. Få ting är så djupt frustrerande, som när det skulle ha varit en skön, intim upplevelse, går.


Avbrutet samlag innebär att mannen drar ut sin penis ur slidan när han känner att utlösningen är på väg. I RFSU:s frågelåda kan du läsa hundratals frågor och svar samt ställa en egen personlig fråga.

Så här fungerar avbrutet samlag. Detta är en mycket osäker metod eftersom det till exempel kan finnas spermier även i försatsen, som är den genomskinliga och halkiga vätska som kommer från urinröret innan utlösningen, eller att mannen inte hinner dra ut sin penis i tid. Det kan också finnas sperma kvar i urinröret från en . Jag har den senaste tiden efter sex med min tjej, blivit röd på ollonet, fått små prickar som går bort efter några dagar.


Då lossnar det även lite skinn från ollonet. Det är vanligt att ollonet blir rött iblan speciellt om du har mycket sex. Det beror på att huden på ollonet kan bli nött, som . Nyheter, artiklar och inslag som handlar om Samlag.


På måndagen hålls rättegången i det fall där en elev på Lundsbergs skola i Storfors misstänks ha filmat ett par som hade samlag och sedan postat filmen på appen Snapchat – där flera andra kunnat ta del av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.