onsdag 28 december 2016

Cykel bakhjul 3 växlar

Får du till exempel punktering på din cykel är det väldigt bra att kunna montera bort hjulet. Jag kommer i filmen visa dig hur man gör när man monterar av ett bakhjul på en standardcykel med Shimano Nexus växlar och även på en med växlar. Jag visar också hur du gör för att montera av framhjulet. I den här video får du lära dig hur du lossar bakhjulet på din cykel.


Om du behöver mer hjälp med din cykel kontaka någon av våra cykelaffärer som gärna hjälper dig med råd och tips om din cykel. Här hittar du bakhjul från välkända varumärken (t.ex. Shimano).

Vi erbjuder ett stort sortiment av bakhjul till bra priser, och till de flesta hjulstorlekar. Nån som installerat Nexus -växlat på nån cykel ? Har sålt singelspeed-StålPeugoten till en . Trygg handel med Prisgranti och 3Dagars Öppet Köp. Vanligt idag är modernare navväxlar med sju och åtta växlar , som väljs genom att man vrider på en växelväljare på handtaget. Bakhjul med Shimano Nexus växlar.


Klassiska reglaget för -växlade Torpedo Växelreglaget för 7-växlade Shimano Nexus. I exemplena nedan har jag tagit bilder på två klassiska tre-växlade cyklar med växelnav av märke Torpedo.

Här visar jag hur du enkelt justerar växlarna på din cykel. Mekskolan kommer först och främst lära ut enklare. Jag undrar hur man tar loss ett bakhjul utrustat med Shimano Nexus-växel. I det här fallet handlar det om en treväxlad cykel , om det har någon betydelse. Växelapparaten sitter ju placerad där hjulmuttern borde sitta.


Vi har stort sortiment av hjul till alla typer av cyklar. Så antingen du har en racercykel, mountainbike, hybridcykel, racercykel eller standardcykel så har Biketown cykelhjulen. Snabba leveranser och bra priser. Dubbelbottnad fälg med förstärkta ekeringångar, rostfria ekrar. Antikorritionsbehandlat nav.


Rostfria ekrar mm tjocka. Jag har en gammal dbs damcykel utan växlar och jag undrar ifall jag kan byta bakhjulet till ett som har växlar i navet? Finns det fästen på cykeln för att dra växelwiren från styret till navet?


Sverige som tillverkat ramar i obruten följd. Individuella inställningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.