tisdag 27 december 2016

Trycktank biltema

Skruvlock med avluftningsskruv, anslutning för bränsleslang och inbyggd reservtank. Välj varuhus, Bollnäs, Borlänge, Borås, Gävle, Göteborg (Backaplan), Göteborg (Sisjön), Halmsta Helsingborg, Jönköping, Kalmar, Karlskoga, Karlskrona . När du köper en kolvkompressor bör du beakta till vad och hur intensivt den ska användas. Under en 10-minutersperiod kan en hobbykompressor bara arbeta ca 50– av tiden på grund av värmebildning, medan en verkstadskompressor kan arbeta ca 60– av tiden. För luftpåfyllning, dyckertpistol och kortare tids .

Smådelstvätt med trycktank. Hyllplats: Välj varuhus. CE-godkänd för fast installation i båt.


Har ju vart mycket snack om kvaliteten på Biltemas grejor och min erfarenhet är som många andras. Vissa saker är verkligen junk - andra helt okej. Någon som har erfarenhet av Biltems trycktankar?


Jämför priser och läs recensioner på Båttillbehör.

Välkommen till PriceRunner! När jag var på Biltema (i Linköping) idag såg jag att de börjat sälja en 25-liters rostfri gryta med lock och tappkran för 3kronor (!). Lite tunn plåt i botten men ändå. För att blåsa bort damm måste man ha en kompressor med trycktank , inte en sån där liten som bara kan blåsa upp däck och bollar.


Har du en biltema -blåsa på slangen? Har hört att dessa kan ställa till det. Ingen Biltema -blåsa vad jag vet. Motorn går som sagt bra i perioder för att sedan. Du kan väl kolla runt och se om någon du känner har motorbåt med en trycktank.


Dumt att slänga ut pengar i onödan om nu inte . Men jag tänkte mig mer beskrivningar hur man gör en tryckutjämnare då minikompressorn har en pulserade tryck o det är inte så kul när man målar med airbrush. Det är något liknande jag har. Har funderat på att köpa en kompressor. Inte så stor utan en hyfsat liten som jag kan ha i förrådet.


Skall ha den till att pumpa upp ust däck med samt även kunna få lite tryckluft till att blåsa rent med. Frågan är vad kan man hitta en sån för en inte allt för stor peng.

Bör väl ha någon sorts trycktank. Minsta trycktank jag hittat är på l och finns hos dem flesta båtaffärer samt Classe i sjön och Biltema bla. Precis, å såna har jag en 4-st i olika utförande.


Ringde Lidingö Marina o efterfrågade en liten tank. Drev tesen att det borde finnas en marknad för mindre trycktankar, få semesterbåtare gör väl av . Trycktank - Trycktank köpt på Biltema liter använd gång. Har kollat på Jula, biltema med fler. Någon sa att de blir jämnare tryck med större tank, typ liter.


PerraPingens lilla oscillerande maskin och min kompressor får jobba mer än hela tiden. Skaffa en större lös trycktank och koppla i mellan så skall du få se på snurr. Med en trycktank (t.ex. ett bildäck) en tryckströmbrytare och en tryckregulator borde det funka utmärkt ? Båda kostar ca 200-lappen med . Då tror jag att jag fattar hur det funkar med biltema tvätten.


Något liknande fast hempul kördes av någon i bekantskaps kretsen som hävdade att luftbubblorna gjorde hela jobbet. Undrar hur livsfarligt det skulle bli med en egen tillverkad trycktank eller skulle det funka med en hydrofortank ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.