Nu på morgonen när jag skulle starta min bil så går den inte igång, allt fungerar som det ska i övrigt, instrumentpanel och lyset. Testade byta tändstift och då gick den igång en kort stund men lät som en båtmotor och dog sedan. Innan den dog så har det gått lite hackigt när jag gasar och bilen går på låga varv (en cylinder för lite kanske).
Trodde först att det var något . Batteriet är laddat och bilen har ju inte många år på nacken. Tror att det inte kommer soppa till motorn därav att den tjurar?
Och hur och vad skall man börja med? Men kan jag felsöka själv? Det blir ju en dyr historia att lämna in på verkstad.
Allt började i lördags när tjejen skulle använda bilen, hon skulle till sina föräldrar o hade dåligt med sopp, men skulle tanka efter besöket. Visa tråd - Min Vstartade ej idag! Precis som om soppan vore strypt. MEN, jag låste bilen och öppnade den igen (dvs triggade immobilizern att slå på och av, bland annat). Sen gick det att starta som vanligt.
Så min misstanke NU är att det är nåt mupp med immon.
Bilen: VClassic -0 2. Motorn går inte runt, bilen är helt död och lamporna lyser inte eller lyser svagt. Volvon startar inte längre , körde förra veckan med den då började den att gå jävligt dåligt på tomgång och sen stängde den av sig , och vill nu inte starta , jag kan stå och mala på starten hur länge som helst och stiften blir inte ens blöta, jag plockade bort fuel railen idag och körde på starten , det kommer . När jag var klar såg jag att en kontakt bakom högra lyset hade åkt isär när jag hållit på o rivit (trodde jag iaf). Så jag satte ihop kontakten då hörde jag en svagt surrande, typ som när man spolar rutorna.
Ajdå tänkte jag och drog isär . Hej har en volvo v-som har ett märkligt fel. När det är fuktigt väder ute och motorn är varm (efter man snabbt varit o handlat el. liknande) så går bilen inte att starta. Man måste vänta tills motorn blir kall innan den går igång. Några gånger har jag dock fått igång den varma motorn i fuktigt väder men då . Anser du att det inte ens är lönt att öppna motorhuven om din moderna bil inte startar direkt? Fick generatorrems haveri och de gick in i kamrem.
Den tänder till och dör? Byte motor, bilen starta Gick att köra, men gick dåligt,(nödläge) Felkoder på lambdasond och avgastempgivare, Bytte dom samma felkoder fortfarande. Jag hade kört ut bilen ur garaget. Varför laddas batteriet ur? Mekonomens verkstadschef Jonas Carlsson svarar på frågor som rör din bil och ditt bilägande.
Inled mejlet med Mekaniker.
Kom ut till bilen nu och skulle köra och handla och inget händer. Ljusen, fläkten odyl fungerar men när man ska starta den. Tempgivaren är av en modernare design då den har två runda.
Då har jag prövat att knacka några gånger på tankluckan, om position identifierare fungerar inte , och efter det bilen har startad. Startar inte på morgonen, efter laddning och körning under dagen funkade det igen för att allt oftare vara stendött dagen efter. Volvo : startar inte när den är varm.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.