onsdag 26 juli 2017

Dammskydd biltema

Optimalt dammskydd av förstklassig polyetenplast med dubbelsidigt blixtlås. Skyddar mot smuts och lukt vid slipning, putsning, målning eller annan inomhusrenovering. Dammskyddet är enkelt att montera och kan vikas ihop för förvaring. Efter avgränsningen gäller det att se till att ha ett lägre lufttryck (undertryck) i det avgränsade arbetsområdet . Wdär vår eminente arkitekt Lennart Ericson tillsammans med Rolf Wiltmo gjort en plastväggs-konstruktion för att skydda resten av lägenheten mot damm.


Hur kvalitén är kan jag dock ej.

En sak som jag gjort ett antal gånger är att med mig den trasiga damasken (eller annan svårfångad del) till BILTEMA och jämföra. Många modeller ligger öppet ( utan emballage) och man kan då jämföra direkt. Har bl a funnit damasker o framhjulslager (till personbil på detta sätt) Det du behöver är ju lite . Jag söker efter en enkel och billig lösning för att skydda mitt tangentbord när jag inte använder det! Jag är rätt dålig på att hålla.


Handla Drivaxeldamask, dammskydd , damask till bilen upp till - LÄGRE PRIS med SNABB leverans hos Skruvat. Tänkte köpa ett enkelt skydd att lägga på bilen under vintern. Den står parkerad i garage så det räcker egentligen med nåt enkelt mest för att få lite skydd mot damm å så.


Vi har fått ihop allt på båda sidor.

En sak som jag funderar lite över är att dammskyddet paja på ena oket men vi var tvungna att montera allt ändå. Biltema har, sen hur kvalitén är vet jag inte. Nåt man kan köra med ett tag eller är det viktigt att gummiskyddet är där? INån som har erfarenhet av dessa?


Tips om nåt speciellt att tänka på emottas gärna. Jag köpte både stötdämpare, fjäder och dammskydd på biltema. Det klonkar och låter från . Vilken storlek är att rekommendera? Ska ha in där det är rejält dammigt men torrt.


Så det är enbart som dammskydd. Man har ju hört att det bara är ett dammskydd , dock fyller det ju en funktion såklart. Sen har jag väl självklart tänkt ha bilen mer än ett år och hoppas att mina biltemalager och grejer håller längre än så. Hade biltemas saker bara hållit ett år hade dom nog haft stora problem med reklamationer och annat. Såna där funkar bättre som dammskydd när man ställer upp bilen inomhus.


Jag har erfarenhet av delbar damask. Se till att limma och klippa till den utan att få fett i skarven. Jula – men jag tror att det vanligaste är s. Det gäller att förhindra mögelpartiklarna att. Men det är klart Granngården måste ha .

Silikonfett för gummitätningar och dammskydd i bromscylindrar och bromsok vid monte- ring. Det är nog en bra ide att kolla upp hur dammskydden .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.