måndag 31 juli 2017

Gänga i trä

Jag skulle behöva hjälp med hur jag kan få en invändig m- gänga i trä ? Hur ska jag gå till väga för att få det och att det ska bli starkt? Tänkte bygga en sån här , alltså en tving att använda till sinkning, och behöver då gänga ett par skruvar i trä med en diameter på en och en. Gänga hårda träslag för Mbult?


Men framförallt vid reparationer av olika slag kan det bli nödvändigt att t ex invändigt gänga en rörmuff, respektive tillverka en gängad skruv som inte finns i handeln. Niklas Alexandersson och .

Aven trä och plast later sig gängas. Har sett verktyg för att gänga på trästavar, kommerinte ihåg vad verktygen heter, kanske någon här som vet vad det heter. Edit, Clas Ohlsson hade ett men det var enbart för jag behöver ca: 1½. Jag har tillgång till en stor metallsvarv, tänkte att det fanns stål att använda dit.


Letar efter en gängad hylsa som man slår in i trä. Vet att ikea ofta använder sig av dom och har för mig sett sådana i bygghandeln. Alltså, du borrar ett hål i säg, en träregel.


Jag har för mig att Clas Ohlson bruikade ha liknande tappar och snitt men nu hittar jag dom inte.

Hej Ska bygga ett chassi i delvis mdf och tanken var att sidorna skulle vara i alu men kommer då skruvas fast på mdf:en, problemet är ju att ibland vill man. Borste för utomhusbruk med PVC-borst för god slitstyrka. Sopar effektivt bort smuts och snö.


Med fattning som gör att skaftet snabbt och enkelt kan bytas ut. Lägg till i produktlista. För att lägga till produkter i en produktlista, markerar du önskade produkter och klickar på . Tak krokar för användning inom industrin, hantverk och hobby.


Hyllplats: Välj varuhus Loading. Slut Begränsat lager I lager. Torx och 6- kantsgrepp i mitten. Spiral krok för användning inom industrin, hantverk och hobby.


Det klassiska självförsänkande trumpethuvudet. Extra litet huvud för panel, sockel mm. Skruv som ej skall försänkas, fungerar i både trä och plåt. Förstasida › Klinikutrustning › Rengöring › Kvastskaft i trä med gänga 155cm .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.