onsdag 18 februari 2015

Bilen startar inte klickar

Hej, Jag har en BMW 318I Touring (96a) som jag inte har haft några större problem med. Jag har googlat detta men inte riktigt förstått mig på (väldigt, väldigt oerfaren med bilar ) Till historien och felet. Jag gick ut till bilen idag och skulle köra iväg en runda, jag startar den och den startar exakt som vanligt och . Bil startar inte , Batteri verkar OK, startmotor likaså.


Har även kopplat bort minuspolen på batteriet i min o satt tillbax de som man ska. När vi sedan skulle köra iväg så startar inte bilen !

Det bara klickar i motorn! Väldigt snabbt dessutom. I takt med att de klickar så . Har lite startproblem med bilen , en nissan patrol -92. Startar inte - Mestmotor.


Kan den alltså vissa gånger funka, men inte andra gånger? Eller är det så att det kan vara nån kabel som lossnat vid tändningslåset, eller liknande? Vid alla efterföljande försök att starta bilen så hörs bara ett tydligt klickande ljud ifrån motorrummet, det klickar om och om igen med en snabb takt så länge jag vrider runt nyckeln i startpositionen.

Batteriet verkar helt fulladdat och vi försökte starta. Sen idag när jag skulle starta bilen fick jag bara ett klickljud ifrån startmotorn alt ett rele som säger ifrån. Har exakt lika fel på min, den startar ibland och ibland inte. Men om starten klickar (så det inte bara är ett relä nånstans) så lär det garanterat inte hjälpa.


Motor startar inte - fungerande batteri! Klickar bara när man försöker starta. Kollade på min kusins bil när han frågade mig om jag kunde hjälpa honom när bilen inte ville starta Jag kollade men vet inte vad som kan vara felet. Vid två tillfällen nu har min bil vägrat att starta. Men startkablar startar den utan problem men sedan vill den inte starta igen.


En varningslampa i bilen Check engine lyser. Någon som har idéer innan jag . Behöver hjälp och finns kanske någon som haft liknande problem och vet vad jag kan göra. Har idag bytt kylare för den gamla sprack.


Efter bytet lät den gå på tomgång osv för att lufta systemet. Efter c:a minuter stänger jag av bilen och den står c:a 5-minuter. Har fyllt lite vatten i dunk för att . Men det enda som hände var att de klickade i startmotorn.

Provade med olika batterier och även med startkablar från annan bil , men detta gjorde ingen . Hej, min startmotor klickar rätt som det är och den är nu genomgången men det blir inte bättre. Den startar fint då startmotorn inte klickar eller slutar för tidigt. Om det klickar varje gång du försöker starta , verkar ju tändningslåset vara OK. Kom ut en morgon och bilen klickade bara när jag tryckte på startknappen. Körde bilen som vanligt dagen innan.


Självklart hade man sovmorgon och kunde såklart inte somna om för när det gäller bilar så får jag sådan jäkla bekymmersoro som gör att jag har svårt att koppla bort det. Har bytt batteri, ingen förändring. Men om startmotorn klickar , men inte orkar dra runt motorn så är det till största sannolikhet batteriet som börjar bli trött. När jag vrider om tändningen så klickar det flera gånger i ra från startmotorn. Prova att ladda batteriet helt fullt alternativt verifiera dess status (testa även att fulladda det ursprungliga batteriet, det kanske inte är helt slut utan bara urladdat).


Anser du att det inte ens är lönt att öppna motorhuven om din moderna bil inte startar direkt? Bilen gick alltså inte att starta. Säkert batteriet, brukar bli så när solenoiden skickar in startmotorn och den ska dra igång orkar inte batteriet med startmotorn då så släpper solenoiden pga spänningsfall och det uppstår ett klickande ljud. Klicket indikerar att startreläet får spänning och slår till reläet för att startmotorn ska börja snurra.


Ford hade som sjuka att den kontakten fick in smuts och sen . Min 9-3ss vill inte starta. Har provat med startkablar men det blir ingen skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.