onsdag 25 februari 2015

Extremt tunt hår

Min magiska frisör och tekniker på Hairtalk, Emelie kom och hjälpte Mamma att få ett magiskt fint hår igen. Ett hår som alla vi andra tar för givet. Hairware är en perfekt lösning för dig som lider av extremt tunt hår eller håravfall, alopecia eller annan hårsjukdom.


Det är en överdel som sätts fast med clips . Mitt hår är inte så långt men skulle jag låta det växa skulle det blir världens tunnaste lilla råttsvans av det.

Ni som har tunt hår -och då menar jag riktigt tunt , inte ni som bara tycker att ni har tunt - vad har ni för frisyr? Jag har extremt tunnt hår - dock inga fläckar. Nu ska jag skriva om ett super känsligt ämne här på bloggen. Något som jag faktiskt inte alls har pratat mycket om alls. Något jag hållt inom mig i flera flera år, men som tagit upp oerhört mycket tid och psykisk kraft i mitt liv.


Jag lider något fruktansvärt över mitt hår. Platt, tunt och tråkigt - du är inte ensam om att tycka det är jobbigt med tunt hår.

Här är tipsen som ger frisyren ett lyft. Innan jag va så hade jag väldigt tjockt och fint hår , och min syster märkte att mitt hår hade blivit väldigt tunt när hon skulle klippa mig, och detta märktes för ca och ett halvt år sen. Sedan dess har jag tagit hand om mitt hår. Extremt tunt vid hårfästet, vad i helvete ska jag ta mig till. Om du har problem med tunt , fett eller slitet hår , eller bara vill ha tips för ditt lockiga hår , så hittar du allt du behöver veta här.


Använd ett schampo som inte löddrar så mycket. Mycket lödder betyder inte alltid rent, utan ibland kan det vara tvärtom. En ny frisyr kan inte göra ditt hår tjockare, men det kan få det att se tjockare ut. Med rätt klippning kan du få ditt lövtunna hår att se ut som en tjock man. Tunt hår behöver klippas till för att bli fylligare och få mer volym.


Det spelar ingen roll hur mycket du stylar, lockar eller fönar håret, det enda det behöver är en . Håravfall och tunt hår är något som väldigt få kvinnor drömmer om. Därför kan det vara bra att vara på din vakt när du börjar se de första symptomen på tunnhårighet. Det kan nämligen hjälpa dig att behandla ditt tunna hår i tid och se till att motverka ämnena som orsakar ditt hår att ramla av.


Med tunt hår kan det ibland vara lite knepigt att få till frisyren – vi tipsar om några knep för att få till frisyren till både vardags och till fest!

Har du tunt och flygigt hår ? Bra vardag tipsar om de bästa frisyrerna och uppsättningarna för en fylligare look. Kan tunt hår bli tjockare och finns det något knep för att få håret att växa snabbt? Många hörde av sig när MåBra och Priorin efterlyste tips om bättre hårhälsa.


Här delar Sara, år från Stockholm, med sig av sina bästa råd. Usch, börjar bli orolig för min snart åriga flicka. Hennes hår är så himla tunt , det bara hänger i testar. Inga kala fläckar, men jag har sett att det ramlar av en del och själva hårstråna är sååå tunna. Hon har alltid haft tunt hår , som bebis var det typ flint, men även som liten flicka.


Jag vill ha volym i mitt tunna hår , men hur ska jag göra? Tyvärr så är det också det som är mest tidskrävande i stylingväg om man har ett tunt , fint, typiskt skandinaviskt hår. Jag är själv extremt lat när det kommer till att föna mitt eget hår. Sedan vet jag att det man inte har, det vill man ha.


Min dröm när jag var yngre var att bli av med mitt megatjocka hår och få sånt där platt, tunt och rakt hår. Det vill jag inte idag för det finns bra grejer. Det viktiga är att man anpassar sig till just sitt hår så kommer det bli mer lättskött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.