fredag 20 februari 2015

Måla med tryckluft

Att sprutmåla är ett effektivt sätt att måla , som inte alls behöver vara särskilt svårt. Här hittar du bra tips om sprutpistol och färgspruta samt vad du bör tänka på när du ska måla med en färgspruta. Hej tänker på att sprutmåla mina kommande projekt men vilka saker ska jag välja.


Jag vill ha en som är driven av tryckluft. Helst så billig som möjligt.

Hobby, fritid och livsstil. Hur man målar med en tryckluft spruta – WKI wki. Att måla med en trycklufts-spruta, följ dessa instruktioner. Sprutan kommer åt där penseln inte når, och ger en smidig och jämn fördelning av färg utan att du behöver kämpa. Testa en färgspruta från Bosch, och du kommer ha . Men den kan också användas när penseln är för stor, till exempel mellan.


Jag har tänkt mej att först testa att måla tanken på motorcykeln men sedan kan det bli både en hästtransport, snöslunga och någon traktorskärm. Mutterpistol har jag aldrig köpt, inte bläster heller, men även här är kompressorn bra.

Och efter man köpt kompressorn är de flesta vertkygen mindre och billigare än till el. Så elverktyg har sina plus, kompressorn sina, . Som en följd av tidigare fråga. Färgspruta, Hur blandar man ? Köpte ett kitt när jag skaffade min kompressor. Där följde med en färgspruta. Om jag skall måla med vattenbaserad färg hur skall jag då blanda?


Det här gäller snickerier med stora ytor, snickerier och tak. På BAUHAUS har vi färgsprutor för dina måleriarbeten - med en färgspruta går det snabbt, enkelt och effektivt att måla med utmärkta resultat! En bra spruta för hemmabruk. För målning av modeller, motiv på bilar m. Vi har prylar för både små och stora projekt.


Visa filter Stäng filter. Sortera efter: Nyhet, A- . Tryckluft - Kompressorer. När du köper en kolvkompressor bör du beakta till vad och hur intensivt den ska användas.


Under en 10-minutersperiod kan en hobbykompressor bara arbeta ca 50– av tiden på grund av värmebildning, medan en verkstadskompressor kan arbeta ca 60– av tiden.

Handla enkelt och smidigt på nätet med hemleverans till hela Sverige. En ordentlig färgspruta är guld värd om du ska måla takpanel, snickarglädje, spjälstaket och annat med snirklig form. Skall bygga en lekstuga till barnen och funderar på öva mig i denna konst. Jag använde en sprutspackelpistol, som har mycket större munstycke än de vanliga, när jag blåste mina .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.