torsdag 19 februari 2015

Hjulbultar mekonomen

Produkttyp: Hjulmuttrar. Din sökning på Hjulbultar gav 1träffar. I lager (1-arbetsdagar leveranstid). Välj butik för lagerstatus ›. Karta och vägbeskrivning.

Hex Passar Mercedes S-klass W1med alu fälg. Hehe Du menar att jag ska köpa lite gods och sen fila till ett par hemma i lägenheten eller? Nej skämt åtsido så har tillgång till typ en borrmaskin och en skruvmejsel, och inget garage heller!


Biltema tar 1kr för en sats om st. For men ej roterande kona. TH Pettersson tar 5kr för en sats om st. Så för en sats om st.

Fråga efter hjulbultar på Mekonomen när ja köpte tändstift (Han fatta mycke väl va ja mena). Han rekomenderade då att ja måla om dom själv, men om ja vill fick ja givet vi köpa. Ska till att spreja dom i veckan. Jag har importerat en uppsättning fälgar ifrån USA. Och nu när jag ska montera dom på bilen så visar det sig att jag måste ha några speciella muttrar för hålen i fälgarna är så små så vanliga muttrar ifrån te.


Ska finnas hjulmuttrar som skruvas in med insexnyckel. Boka Däckbyte hos Mekonomen bilverkstad solna eller se hela deras utbud. Läs och skriv rekommendationer om Mekonomen Bilverkstad Globen i Stockholm. Den som en morgon sett sin grannes bil stå på underredet bestulen på sina hjul, tycker naturligtvis att det känns bra att kunna förhindra stöld av hjulen genom att montera låsbara hjulbultar. Så tyckte i alla fall jag och monterade glatt Volvos låsbara hjulbultar , något jag nyligen fick anledning att djupt ångra.


Originalbultar mig veterligt, vet inte vad det är för mtrl i dessa, men bra motståndskraft mot rost har bultarna, dock inte lika bra motståndskraft mot för hård momentdragning, så jag . Nu ska jag köpa nya låsbara hjulmuttrar. Hade Volvo original innan, men de är ju nu kaserade. Behövde låsbara hjulbultar snabbt så jag beställde på Mekonomen.


De får duga tills vidare.

Skulle vilja ha sånna där som Intera gör men det får bli senare. Nuvarande bil har eftermarknadsfälgar på vinterhjulen, men med Volvo direktanpassning, dvs. De saknar också glidhylsan. Jag utgår från att hållfastheten håller motsvarande kvalitet.


Ska köpa nya hjulbultar till 9-5an. Frågan är om det är värt 250:- att riskera en sämre kvalité? Jag skrev då till Mekonomenskundtjänst, de svarade att de skulle ta tag i det, hände inte ett skit. Kontakade då myndigheten som godkänner biilverkstäder att släcka tvåor, inte ens de var intresserade. Det här är över två år sen.


Spacerplattor och förlängda hjulbultar behöver ej vara original. Det är tillåtet att använda långa hjulbultar utan att använda breddningsplatta. Momentstag med standardlängd 4mm i bakaxel får bytas mot alternativa stag ur. Autoexperten är en rikstäckande bilverkstadskedja som servar din bil.


Vi lämnar års funktionsgaranti på våra bildelar. Köp bildelar online eller i butik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.