måndag 25 juli 2016

Begagnade telefonstolpar

Skall bygga liteen bro av telefonstolapr, var får man lämpligen tag i dessa? Inte av för dålig kvalitet, är nya svindyra? Var hittar man telestolpar el likn? VAR köper man gamla telefonstolpar, 20meters?


Hej, Någon vet vilka som säljer telefonstolpar dom långa i trä.

Har sett det på vissa drvingrangs för golf. Vart kan de tänkas säljas och vad tror ni en stolpe kostar? Begagnade telefonstolpar i Gbg-området Bosta hem och trädgård. Då jag hade tänkt bygga en liten luda härute att förvara vagnar m. Jag har frågat på elverket och dom säger att dom inte ger bort eller säljer några :sad: emil.


Senare har jag bara gjort andra lösningar trots att jag har telefonstolpar liggandes. Har även tagit bort kreosotstolpar som legat i mark av miljöhänsyn.

Enda stället jag har svårt vara utan impregnerat är i stängslen. Vilken skotare är bäst begagnad? Skördare-Gallringsprocessor? Sveriges äldsta telefonstolpe fyller 1år i år.


Den står vid en landsväg strax utanför Borås och är impregnerad med träskyddsmedlet kreosot. Ett ögonblick, jag ska bara. Jag bor i Utgår Offerdal och skulle vilja veta vad ni tar betalt för begagnade stolpar?


Hallå, jag förstår inte, vill ni. Jag har nyss talat med Skanova, de hänvisade mig till er när det gällde köpa av telefonstolpar. GRATIS annonsering för alla.


Nån som vet var man kan hitta bra, begagnade telefonstolpar e. Annonsera begagnade och nya saker. Vad skall du ha det till? De utsöndrar ju gift kontinuerlig och måste lämnas till speciell återvinning.


Kan du inte anväda något annat?

Eller har återviningscentraler plats för sådana . Dom här stolparna är väl begagnade ? Då skulle jättegamla stolpar vara ett mindre problem än om de är nya. De telefonstolpar som telia tagit ner, tillfaller markägaren om telia inte vill ta reda på dem. När jag köpte gården så fanns här en hög med begagnade stolpar för gatlyktor. En ovanlig stöldliga har slagit till i Jämtland.


Det räcker nog med råge. Telia Sonera har blivit av med 1telefonstolpar som legat upplagda längs vägen på olika platser i länet. Visserligen var stolparna begagnade , men för polisen i Östersund är det en gåta vem som lagt beslag på de åtta meter långa stolparna, uppger TV Mitt. Vår erfarne chaufför Urban kör denna fina Vmed fullt lass returstolp för Skanova. MKB för mellanlagring av begagnade telefonstolpar.


Slipers och telefonstolpar är mycket riktigt impregnerade med kreosot, som bl. Strandsport med hjälp av gamla telefonstolpar skulle öka strandbesöken för en mycket låg kostna anser Leif Blomgren i Skummeslövsstrand. Sämre gick det för de bensindrivna. Skanova är dock skeptiska till att överlåta stolpar då de inte kan garantera kvalitén. Redan i nuläget finns dock en privat andrahandsmarknad för begagnade stolpar.


Rundvirke Poles som tidigare levererat stolpar åt Skanova uppger dock att det ca.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.