torsdag 28 juli 2016

Vem har sett min video på instagram

Då kommer det upp ett öga som visar hur många – och vilka – som har tittat på din story. Det är bara du som kan se vilka som har sett din historia, utlovar Instagram. Metro UK skriver även att det tillkommit en sökfunktion som gör det lättare att se vem som följer dig. Genom att klicka på förstoringsglaset . Det blir allt svårare och svårare att stalka folk på Instagram.


Om du gjort något av dessa saker så har du garanterat blivit upptäckt!

Men nu kan hen få reda på om du gör det. Informationen kommer att visas där man i dag ser antalet likes, klickar man på siffran så får man se antalet likes. Det är alltid roligt att se hur många som sett ett videoklipp, men kanske störst nytta är funktionen för de som använder Instagram som ett arbetsverktyg. Få bättre koll på hur andra interagerar med dina videoklipp med videovisningar. Nedanför en video ser du hur många som har tittat . På Instagram kan du inte se vilka som är inne och tittar på dina bilder, däremot kan du se vem som kollar på dina Instagram Stories.


LÄS OCKSÅ: Zooma på instagram – så enkelt är det. Vill du också kunna se vem som tittar på din Instastory? Ta en bild eller video och lägg upp som vanligt .

Den här gången var det min tur. Jag snokade givetvis upp en tjej på instagram. Självklart inte vem som helst utan en tjej jag gillar. Hon har aldrig haft privat profil så länge hon haft.


Frågan blir ju såklart: Kan hon ha sett att jag glider runt där? Finns det någon jävla app eller något som . Har du alltid undrat över vad ordningen på de som tittar på din Insta-story betyder ? Svaret på vem som är mest intresserad av din Instagram -profil kan nämligen ligga i din . Om bara några veckor kommer de videor som du postar på Instagram att få en ny like-funktion. Istället för ett hjärta undertill din video , där man trycker för att likea, kommer det att stå hur många som har tittat på din video.


För att en person ska räknas som en ”tittare” måste denna ha sett minst tre sekunder av din video. Sen tydligen försvinner storyn efter timmar. En som man inte kan se . Jag har försökt göra samma sak men fattar ingenting.


Senaste tiden har det dykt upp massa appar som gör det möjligt att se vilka som har besökt din profil på Instagram. När du publicerar ett foto eller en video i din händelse visas det i din profil och för dina följare i flödet. Hur vet jag vem som har sett min historia?


Använd guiden så här : Tanken med det här inlägget är att samla ALLA funktioner och hacks på ett ställe.

Sånt som man kanske inte nödvändigtvis känner till även om man använder Instagram. Scrolla därför igenom att läs bara de grejer som du inte känner till eller som du känner dig mest nyfiken på. Så ser du vilka som stalkar dig. Knepet som avslöjar dina följare.


Mer från Boom Smart Facts. Vad jag inte hört Mark Zuckerberg nämna, nu när han kopierat Snapchats tjänst rakt av efter att ha blivit nekad att köpa den, är att vi för första gången i sociala medier historia kan se exakt vilka personer som har sett det innehåll vi delar med oss av. Det upptäckte min polare när hen såg namnet på sitt ex . Alla har en story”, så argumenterar Instagram för denna förändring i deras video om denna uppdatering. Då skulle man kunna få information, som på LinkedIn, om vem som tittar på ens profil. Mina artiklar baseras på min egna åsikter och reflekterar inte alltid Dagensanalys.


Skulle du ta bort din Instagram om det gick att se besökare? ELLER behålla din like och börja följa personen och skriva typ ”vilken fin bil jag har också varit på Kreta” – eller blir det. Ja jäklar, Instagram tog det bästa från Snapchat och skapade Instagram Stories.


Det kan tyckas lite underligt att Instagram , världens kanske mest filterintensiva tjänst, lanserar en funktion som denna. Men det är faktiskt rätt så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.