måndag 4 juli 2016

Johnson utombordare sprängskiss

Du kan handla båtreservdelar och båttillbehör direkt i vår butik i Stockholm eller online på vår hemsida. Någon som behöver sprängskiss för att skruva. Mot en liten kostnad delar jag med mig a. Sök på artikelnummret i webshopen för att få fram delen.


Johnson 35hk tomgångsjustering, reglage. Maila oss artikelnummret så .

Kan vara bra att ha tänker jag. Artikel: Impellerbyte och byte av växelhusolja på en utombordare. Här hittar du allt till båten och båtmotorn. Skall kolla upp tipset som jag fick av en herre vid namnet Henrik Berglund. Sökte runt på nätet efter eventuella sprängskisser för . Stort lager med snabb leverans.


Vad ska jag ha för båt till vattenskidorna? Bästa miljonbåten för barnfamiljen? Vad är min utombordare värd?

Här finns mycket att prata om! Reservdelslistor motorer. För att kunna navigera i denna lista krävs modellbeteckning. Mercury, Mariner och Mercruiser. Impellern är viktig för att kyla ner motorn, därför vill man inte köra omkring med en sliten.


Här visar Lars Dr Diesel Lundbladh hur du byter impeller på en utombordare. Prenumerera på Praktiskt Båtägande här. Relaterade artiklar Gör det själv: Så byter du däcksventilator ARTIKEL FRÅN Praktiskt . Själva sidan är jättekonstig m. Men den innehåller en hel del matnyttigheter. Jag börjar med att be om ursäkt för dåligt ljud och kameraarbete.


Ofta startade den snällt på andra rycket, men lika ofta fick man jobba sig trött med startsnöret innan den behagade starta. Dessutom gillade inte tvåtaktaren att gå på lågvarv, stannade när den som bäst behövdes vid hamnmanövrar. Nä, en gammal tvåtakts utombordare är en opålitlig tingest.


Då det är en 2takt är det inte så svårt. Byta växlådsolja och om det kommer ut vitaktig olja (tyder på att vatten trängt in) ev då byta p-boxar. Bör göras minst vartannat år (beror på brukandet, används den endast som reserv kan det ju vara längre) 2. Byta tändstift om du inte vet när det är . Felet var då ett hål i membranet i bränslepumpen.

Pumpen arbetar med tryckvariationerna i vevhuset. Pga hålet i membranet pressade man in bränsle direkt i vevhuset när man pumpade fram det med gummiblåsan. Många utombordare verkar ha strypt några hk.


Och hur bär man sig åt för att få ut de hästar som ev finns innanför kåpan? Har själv en Nissan på 1som skall vara 15. Har gått upp några kilo så de hade behövts nu :lol: Nån som har koll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.