torsdag 26 oktober 2017

Kontaktfett biltema

Litiumförtvålat specialfett med syntetisk basolja. För elektriska kontaktdon och strömbrytare. Förhindrar oxidering, korrosion och uppkomst av krypströmmar. Mineraloljebaserat smörjfett med utmärkt vidhäftning, vattenresistens och rostskyddsförmåga samt är mekaniskt stabilt.


Innehåller kalciumtvål, EP-additiv och rostskyddande tillsatser.

Annars hade iaf biltema bara ett lithiumfett på sprayburk. Du ska ju ha så bra kontakt som möjligt, alltså är det kontaktfett du ska ha, efterssom det är halvsvårt att få tag i så kör man lämpligen polfett istället. På Biltema hittar jag något de kallar Lågtemperaturfett, som verkar vara avsett för precis det här, att skydda kontakter mot korrosion.


Vad tror ni om mina planer? Val av fett, vad tror ni om det Biltema Lågtemperaturfett som jag lutar . Kontaktfett biltema – Pneumatisk transport med vakuum taosale. Ger långtidssmörjning åt alla rörliga detaljer.

Låt det vara på samma sätt som man levererar från fabrik. Möjligen om det är tätade kontakter. Men bl a KTM och Renault har en del helt oskyddade kontakter av 80-tals snitt som absolut inte tål saltvatten. Finns speciellt kontaktfett att köpa men jag vet inte var så jag kör med Biltema lithiumfett sedan många . Aluminiumpasta eller fett?


Har hittat ett på biltema som stämmer i mått men det är 14Ah och det ska vara 12Ah funkar det? Det finns mycket sämre batterier än Biltema. Använd ett bra kontakt fett om du gjort rent anslutningarna. Inget batteri i världen hjälper mot . Kontrollere hunnkontakten, rengjøre den og smøre den også inn med kontaktfett.


Bytt kontakten ved behov. Dersom du har jordingsfeil, vil ofte elsystemet oppføre seg ukontrollert, for eksempel ved å blinke vilkårlig. Jag tycker det kommer in så jäkla mycket skit i alla kontakter på crosshojar så det kanske skulle va jättebra att dra i sån här spray överallt. Har du fått ordning på hojen? Jeg har faktisk kjøpt en tube for noen dager siden.


Den koster jo bare 2- for 120g, men den leder vel strøm, så man må passe litt på.

Er ikke helt sikker på hva du er ute etter, eller hvor du skal bruke det men. Så finnes tilsvarende på bilrekvesita ( biltema har på tube) under Alu. Känns som att man borde ha fett här för att minska friktionen och slitaget på kula och handske. När jag läser serviceboken för släpet står det bara att den ska smörjas regelbundet . Installasjonsklemmer ferdig innsatt med kontakt- fett for bruk i utsatte omgivelser og for Al ledere. A) ledning ble for stiv for klemma til å holde godt.


Wago- klemmene som er basert på samme prinsippet. Sukkerbiter og andre klemmer som har skrue som går ned i kabelen, er kun. Går du ikke or Tasla sitt forslag så har biltema. Enkel fråga, vilken gänglåsning använder ni?


Gör rent med elektronikspray (finns exv på Biltema ). Jag brukar sedan ta lite kontaktfett på vid fuktutsatta ställen. En liten skvätt WDkan göra susen vid kontakter i kupén som inte är så fuktutsatta. Färddator har jag ingen på min bil så den har jag tyvärr ingen erfarenhet av. Det er kunn kjemien som leker seg : -) .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.