torsdag 12 februari 2015

Svensk besöksnäring

Använd den gärna så sprider vi tillsammans budskapet om besöksnärings potential och betydelse i våra kontakter med beslutsfattare, politiker, tjänstemän,. Den nationella strategin för svensk besöksnäring har haft stor betydelse för regionernas besöksnäringsarbete. De som inte har en gemensam strategi i dagsläget tar antingen fram en nu eller arbetar med frågorna genom . Och kanske är det denna tillväxt som skapat självförtroende och en stark vilja i näringen att komma ännu längre.


Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Ok, jag förstår Du kan läsa mer om cookies här. Visita – svensk besöksnäring. Tillväxten ska märkas i ökad omsättning och nya jobb i hela landet. För oss är det viktigt att besöksnäringens aktörer har god tillgång till kunskap om . Utredningen har lagt mer än förslag som ska stärka svensk besöksnäring , varav många kan komma att påverka kommuner, landsting och regioners arbete med besöksnäring.


Förslagen rör nytt nationellt mål och organisation, digitalisering, kompetensförsörjning, regelförenkling, evenemang, natur- och kulturturism samt . Bransch- och arbetsgivarorganisation inom den svenska besöksnäringen. Hållbar tillväxt för företag och destinationer!

Sverige har en jättepotential att utvecklas som besöksland. Här finns alla förutsättningar: unika platser för upplevelser året runt, rika natur- och kulturvärden, pulserande storstäder och en attraktiv livsstil. Vi har också bra förutsättningar . Varannan svensk äter middag på restaurang minst en gång i månaden. Vanligast är det i Stockholm medan Småland är de som snålar mest.


Och bland de som köper lunch ute 3–gånger i veckan är dubbelt så många män som kvinnor. Det visar undersökningen Svenskarnas restaurangvanor. Mer än var åttonde svensk. Varje år växer besöksnäringen och besöksnäringens betydelse för svensk ekonomi fortsätter att öka. Turismens exportvärde, det vill . Medlemmarna i Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation SCR, Svenska.


Liftanläggningars organisation SLAO . Svensk besöksnäring – vår nya basindustri. Avtalet följer ”märket” inom industrin om ett totalvärde om procent varav procent avsätts till flexpension. Deltagande vid konferensen Besöksnäring på agendan – nationell dialog om samhällets roll för utveckling, arrangerad av SKL i samarbete med Tillväxtverket.


Deltagande vid lunchsamtal om nordiskt turismsamarbete, arrangerat av Nordiska Rådets svenska delegation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.