fredag 27 november 2015

Kränga däck för hand

Dennis nordlander tjänar 400kr genom att kränga sina egna däck på 27sek. Skoluppgift Instruktionsfilm för däckbyte, kränga av och på en plåtfälg! Ett proffs visar hur det ska gå till.


Vad använda för att skära sönder däck ? Men får man bara loss däcket riktigt och ser till att däcket ligger löst inne i mitten på fälgen så är det rätt lätt att få av det.

Sen vid montering så smorde jag med såpa (har jag för mig) och sen trampade med fötterna tills däcket satt dom . Alltså med däckjärn och dyligt. Ska testa så fort jag har tid över på jobbet nån dag. Jag ska kränga däck alltså ta bort och sätta dit däck på fälg och jag har lite frågor.


Ska jag skruva dit luft ventilen innan eller efter jag fyllt upp det krängda däcket ? Själv tycker jag det låter bäst att skruva dit ventilen innan. Har hört båda varianterna. Vet ni någon guide eller .

Vad lätt det blev att kränga däck. Visst kan man pyssla med det själv på backen om man har energin och kunskapen. Däck av mer balong karaktär med högre profil är lättare att kränga för hand (typ traktor däck ) vid lägre däckprofil kan sidorna vara mycket styvare och det hela blir mkt tuffare att arbeta med.


En kors skiftnyckel ger dig mycket mer drivkraft än en standard en- hands skiftnyckel. Bilen är nu uppe och redo. Pumpa eller veva domkraften för att lyfta däcket från marken. Du måste lyfta den tillräckligt högt för att avlägsna ditt punkterade däck och ersätta den med ett nytt. När du lyfter, se till att bilen är stabil.


Tränar man på att byta däck själv så går det fort och blir billigare. Ta när Puffen va uppe och körde punka på framhjulet, då slängde vi i ett bakhjulsslang i framdäcket. Så med lite vilja går allt!


Så träna på att byta däck själva, tjänar ni in bra pengar på själva! Vi tar hand om dina däck ! Vi byter dina däck , mäter vi mönsterdjup och kontrollerar att däcken håller bra standard. Innan däcken läggs undan för förvaring så tvättas vägsalt och andra föroreningar bort så att däcken är fräscha när du behöver dem nästa säsong.


Här kan du läsa om vad som ingår i Däckias däckhotell.

När det är dags för däckskifte finns vi på Däckia här för dig! Vi ser till att dina däck är säkra att köra på genom att kontrollera mönsterdjup, bultar och lufttryck. Fråga oss gärna om hur du bäst tar hand om dina däck.


Vill du boka tid för däckskifte gör du det enkelt genom att fylla i ditt registreringsnummer här på sidan och klicka . Nån som har tips på hur man. Vad är det för tattarverkstad som inte kan montera däck utan att repa dem? Det viktigaste är att du .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.