måndag 27 februari 2017

Biltemas dyckertpistol

Kompressoraggregat l. Med hög slagkraft och en nästan obefintlig rekyl. Magasinkapacitet: 1st. Deras tryckluftskopplingar håller hög kvalite och lätta att få täta, dock är deras trycklufts verktyg ofta rätt dyra sett till kvaliten som ibland är av riktigt låg kvalite.


Köpte i sommras deras dyraste dyckertpistol för att jag behövde de extra mm i spiklängd den . Ska bara ha den för att det är bra att ha de gånger man spikar list och de andra gånger den kan komma till användning.

Biltemas dyckert-pistol. Den blir mao sparsamt använd av en amatör ;) Den dyckert som ska . Riktigt prisvär typ 2kr! Jag ärvde en mastodontkompressor av förra . Deras Gadyckertpistol , jag får inte mer än 3-spikar innan jag måste ta upp den och plocka ur en spik som fastnat, ibland kan dom ha böjt sig t. Jag vet inte om det är spikpistolen som suger eller om jag borde köra biltemas egna spikar för att det ska funka.


Det är många som ringer till oss för att fråga vilken spikpistol men skall använda till va främst skillnad på dyckertpistoler. Det skall vi här nu reda ut.

Det är då främst listverk av alla de slag denna . Betalning enligt traderas vinnar mail. Har funderat länge på att skaffa en kompressor men inte gjort något åt det. Jag inser att den kostar en del och det är väl det som har hindrat mig. Dyckertpistol , batteridriven, Batteri 18V, mm, kg, Visa detaljer.


Funkar utmärkt att pumpa bildäck med och driva mindre verktyg som dyckertpistol , dremel, sticksåg, slipmaskin etc. Han hinner inte riktigt ladda upp igen om man kör med . Dock har jag nu i efterhand fått höra att den inte är särskilt bra hmm Vad har folket att säga om det ? Någon påstod att den trillade av . Välbalansera tryckluftsdriven dyckertpistol för spikning av tavelramar, lister, socklar, möbler etc. Erbjudanden från Clas Ohlson, Årets katalog!


Igår kväll skulle vi spika lister men då gick kvällen till att förstå vår nya kompessor och dyckertpistol. Egen fin kompressor, inte lånad , egen dyckertpistol , inte lånad. Hoppas du inte gör samma felet som mig första gongen jag använde spikpistol på ytterpanel - för högt tryck så spiken gick halvt genom panelen, och jag fick en jättejobb med å täta holen före målning. Jag köpte den billigaste på biltema och den funkar också bra! Funkar kalas till slanglöst och hyggligt till dyckertpistol men allt annat är en pest.


Vid tillfälle köper jag nog en till men större. Själv använder jag en tryckluftsdriven dyckertpistol (250kr på Bt)snabbt,smidigt och lite spännande!

Skjut inte för nära kanten bara,kanten kan spricka och i värsta .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.