onsdag 23 augusti 2017

Grannliv

Tips och goda råd för livet på gården. Höns, hun häst, katt och trädgård. Allt för dig som vill leva lite närmare ditt ursprung!


Detta är en digital publikation som presenteras genom E-MAGIN. Här samlar vi alla våra kunskapsartiklar inom grannliv. Du hittar också svar på vanliga frågor inom området.

Fröet och kärnan i Granngårdens contentstrategi är magasinet Grannliv. Grannliv är i högsta grad ett säljinstrument genom att fungera som inspiratör och indragare till butik. Genom att utnyttja material som redan producerats för Grannliv -magasinet har online-magasinet grannliv.


Samtidigt som man passerat tre miljoner tryckta tidningar firar Granngårdens magasin Grannliv. Ett antal illustrationer till Granngårdens medlemstidning Grannliv. Jag har helt glömt skriva här tror jag att jag bloggar ju för Grannliv. För sex år sedan inleddes Granngårdens contentsatsning då kundtidningen Grannliv såg dagens ljus.


För två år sedan adderades en blogg och efter hand har sociala medier lagts till.

Vår tomt vetter åt fyra villatomter, ett hyreshus och gatan. En av villaägarna har vi inte så mycket kontakt me för hans tomt ligger skymd bakom vårt gårdshus. De andra tre har vi desto livligare kontakt med. Birgitta känner jag sedan tidigare och hon är mer jämnårig, så jag har mest utbyte av henne. Inget lär befrämja kreativiteten så som brist på pengar.


Visa hänsyn till dina grannar när du har fest och sätt upp lappar i hissen där du förvanar dina grannar om kommande festligheter! Det är klart att man får ha kalas i sin lägenhet och då även vistas på balkongen MEN du får INTE störa dina grannar! Du måste som boende i flerfamiljshus alltid visa . See what people are saying and join the conversation. Ibland är det påfrestande att leva med en nattaktiv familjemedlem, kanske särskilt vissa vår-, och sommarnätter…. Snälla katter har inte tagit över sängen när matte ska lägga sig i den.


Syftet med bloggen grannliv. Vi jobbar fokuserat med content . Nu finns krönikan jag skrivit att läsa i Granngårdens tidning Grannliv :)Doris verkar dock mer intresserad av den söta fotomodellskatten. I nya Grannliv får du ta del av läsning som ger odlingen en lyckad start. Här hittar ni veckans gästinlägg på Grannlivbloggen från mig, den här gången handlar det om dörrkransar!


Nu var det dags att ta nästa steg i skrivandet och inte bara skriva för mig själv på min egen blogg.

Att skriva på en ny plats för andra blir spännande på ett nytt sett. There are videos about “ grannliv ” on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them. I det senaste numret av Grannliv som ges ut av Granngåden, så är det ett repotage om Ripjakt. Har inte hunnit läsa det en men det skall läsas då det är lite. En intervju om livet, den inre resan, hjärtan, packtips inför en pilgrimsvandring och en del annat Önskar en skön fredag!


Ta hand om er och varandra Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.