onsdag 30 augusti 2017

Hur mycket cement går det åt till 1m3

Precis som rubriken, verkar skilja en heldel beroende på vem jag frågat så därav ställer jag frågan till er experter. Jag ska gjuta lite golv inomhus, kvm 10cm platta. Om jag tänkt rätt så behöver jag 1. Vct-talet beskriver förhållandet mellan vikten av vatten och cement i betongen.


Ju mindre vatten som tillsätts, desto starkare betong. Om formen är mycket torr är det en god idé att förvattna den.

Observera att cement i säckar inte kan väga kg, som det är skrivet. Leverantörer meddelade också ett pris per kubikmeter sand eller grus eller grus. Andel av sand beror på . Vid gjutning av grövre konstruktioner krävs även grövre ballast. Vattenbehovet varierar med ballastens beskaffenhet.


Lägst vattenhalt ger starkast betong, men den är då svårarbetad. Men hur mycket sand och makadam går det åt per kubik ungefär? Har läst någonstans hur många liter sand och makadam det går åt men jag behöver veta ungefär hur många kilo det går åt av varje?

Vad är lämpliga blandnings förhållanden? Följ vår guide steg-för-steg! Vi visar hur du blandar betong för gjutning. Man kan få ut runt liter betong per gång ur en s. Betongplattan och kantbalken. Betongen som behövs är uppdelad på två delar.


Oftast gjuter man båda dessa samtidigt. Men genom att räkna ut mängden betong som behövs så kan du ställa rätt frågor till betongleverantören . Har en uteplats på 45mdär jag vill ha 100mm tjock betong. Citat: Ursprungligen postat av Dannyboi. Beror på kvalitén och jur mycket luft som är tillförd. Naturligtvis påverkar kvaliteten, men tillförd luft?


Hur fan tillför du luft? Har själv jobbat som betongare. Det kommer kosta dig fruktansvärd mycket om du . Ange mått i centimeter och beräkna önskad mängd Makadam i kubikmeter och i ton.


Starta mängdberäkning nu: A: Höj cm.

Beräknad vikt (ton), 6 ton. Men det är tung med alla jävla säckar med cement och all sand. Gjuta liten platta själv. Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?


Jag tycker nästan alltid det går åt mer än man tror, även om man noga räknar ut hur mycket man behöver. Fin- och Grovbetong har samma egenskaper men är avsedda för olika skikttjocklekar. Den har också en snabbare hållfasthetstillväxt och en mer . Reparationsbetong ger en god beständighet mot tösalt. I år blir det nog en fäll-bar mast i gräsmattan och nu vill jag gärna ha tips på hur man fixar betongen till fundamentet? Jag blandade i tombola, men det går åt mycket sten som fyllnadsmaterial, annars blir det mycket dyrt.


Annars är mpå gränsen vad man blandar med enkla medel. Skaffa ballast (sten, grus, sand) från en leverantör som kan garantera att ballasten är ren och fri från föroreningar som humus och slam. Se till att formarna är tillräckligt starka, eftersom betong är mycket tungt i blött tillstånd.


Vi har olika typer av utrustning för att klara detta, beroende på hur Din gjutning ser ut, t. Det är viktigt för oss att veta vad det är för bärighet på vägen, så vi vet om det går att komma fram, om vi kan köra med fulla lass osv. Det går säkert att gjuta tunnare om du har asfalt under,ring och hör med ett cementgjuteri,dom vi köper av är väldigt hjälpsamma med tips och kunde ge offert direkt bara dom .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.