tisdag 29 augusti 2017

Vinsch biltema

Kort syntetlina för vinsch , idealisk för att höja och sänka en snöplog. Säkrare vid avbrott och mer följsam än stålvajer. Med slirbroms och flyttbart handtag för två olika utväxlingar: 1:och 12:1.


Borde funka klockrent till min båt! Har du skaffat öronproppar?

Min ena fiskekompis köpte en Biltemavinsch den funkar helt ok men låter nåt fruktansvärt bara ilar i öronen när man står . Den verkar omöjlig att ta död på, jag är väldigt nöjd. Jag öppnade min efter års lerbad och den var som ny inuti. Troligen görs dom hos Ramsey, samma modell och färg iaf. Jag ska köpa en elvinsch till min stockkärra.


Tar gärna emot tips på en bra (läs stark, snabb och pålitlig) 12V vinsch med nylonlina och fjärrstyrning från Kina eller något annat billigt ställe. Monteringen var dock baggis skruvade bort min gamla vinsch på (Bålstasläpet) trailern och borrade till ett extrahål så det skulle passa hålbilden på elvinschen skruvade dit den med mina två befintliga skruvar sen var det klart det tog inte många minuter.

Enligt manualen så skulle det sitta . Min erfarenhet är att inte snåla med vinschvikten. Båten hänger ju endast i vinschen i rampen och du kan få en obehaglig överraskning innan du når plan mark om du har en för klen vinsch. Biltemas känns lite vassare i halkskyddet.


Biltema har en 7kg- vinsch som borde passa dig. Bra på en slipprig ramp med grova skor men känns lite FÖR vasst barfota vid badturer sommartid. Julas känns lite mer lagom grepp, rejälare och lättare att hitta montering för också genom att de har . Av stålplåt, med reduktionsväxel och spärr.


Till varje vinsch finns tillgängliga reservdelar: handtag, skyddskåpa, spärrhjul samt skruvar och. Universalprofil för montering av elvinsch och wirestyrning. Försedd med ett stort antal förborrade hål, dels för montering av vinsch och.


Vinschar - Vinsch Handvinsch Båtvinsch - Biltema. Kjøp HAGEPAVILJONG JARKARTA GRÅ 4XM online hos BAUHAUS. För montering på jeep, SUV, pick-up, 4-hjulig terrängmotorcykel m. Maltrörslyft med stativ i rostfritt stål passande till Brygg 5 tillval.

Budget variant som köparen själv kompletterar med vinsch och tillhörande detaljer från Biltema. Unik byggsats som gör hantering av maltrör enkelt och lätt för en person, passande till Brygg 52.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.